دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه، مبارکه، خمینی‌شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند.

ادارات اصفهان چهارشنبه ۱۰ دی تعطیل هستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه، مبارکه، خمینی‌شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل روز چهارشنبه دهم دی بمنظور سلامت عمومی و کاهش تراکم و سطح تماس با آلاینده‌های جوی تعطیل شد

منصور شیشه فروش شامگاه سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روز چهارشنبه با توجه به تشدید شرایط آلودگی هوا ، پیش بینی ماندگاری و افزایش غلظت آلاینده های جوی، افت محسوس دما، وارونگی دما و تصویب کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای استان تعطیل شد.

وی با تاکید بر اینکه فردا کماکان دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان فعالیت خواهند داشت، اظهار داشت: این هفته با تشدید آلودگی هوای اصفهان، قرارگاه ویژه ای برای پیگیری آن به دستور استاندار تشکیل شد.

هیچ مازوتی در نیروگاه‌های اصفهان مصرف نشد

شیشه فروش با بیان اینکه صبح امروز بازرسی ویژه ای از نیروگاه های برق اصفهان و شهید منتظری با حضور مسوولان قضایی و اجرایی استان صورت گرفت، تاکید کرد: در این بازرسی ها مشخص شد که هیچ مازوتی در این نیروگاه ها مصرف نشده و پلمب ها شکسته نشده است.

وی به مصوبه های کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: عدم فعالیت کوره های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع قرار گرفته در لیست آلاینده محیط زیست، اعمال قانون در تردد خودروها، کامیون‌ها و موتور سیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی، پایش مستمر منابع آلاینده متحرک و ثابت، انجام ندادن عملیات عمرانی آلاینده و خاکبرداری و پرهیز از سوزاندن ضایعات از جمله این مصوبه هاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی انباشت آلاینده ها تا پایان این هفته به عموم مردم برای کاهش تردد خودروها و عدم تردد و سفرهای غیر ضرور شهری و برون شهری، استفاده از ماسک، عدم ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف گاز و برق توصیه می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به تداوم آلودگی هوا در ۴۸ ساعت و تهدیدهای آن برای سلامتی مردم درخواست تعطیلی اداره های دولتی و خصوصی اصفهان را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مطرح کرده بود.

امروز برای اصفهان آلوده‌ترین روز سال جاری گزارش شد و مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست روز سه‌شنبه نهم دی وضعیت هوای کلانشهر اصفهان را در همه ایستگاه‌های سنجش قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۷ (AQI) اعلام کرد.

هوای اصفهان روزهای دوم، سوم و هشتم دی ماه امسال نیز در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت و بر اساس پیش بینی هواشناسی، شرایط انباشت آلاینده ها تا پایان این هفته وجود دارد.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید