محمد عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و قطر

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، طرف‌های آمریکایی و قطری در این تماس تلفنی همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به بحران دوحه با کشورهای عربی چهارگانه رایزنی کردند. وزرای خارجه قطر و آمریکا همچنین بر لزوم تقویت روابط دوجانبه تأکید کردند.

وزرای خارجه کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه یک نشست مجازی برای زمینه سازی در خصوص نشست سالانه سران این شورا برگزار کردند. نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای عربی به میزبانی بحرین برگزار شد.

در جریان این نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در خصوص حل بحران قطر رایزنی شد. «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین که ریاست این نشست را برعهده داشت در سخنان خود بر ضرورت آغاز گفتگوها میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید کرد.

وزارت خارجه بحرین اخیراً اعلام کرده بود نشست مذکور مقدمه‌ای خواهد بود برای چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس که در تاریخ ۵ ژانویه برگزار می‌شود. عربستان سعودی، امارات و بحرین در سال ۲۰۱۷ با طرح اتهاماتی علیه قطر روابط خود با این کشور را قطع کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید