روسای وزارتخانه‌های امور خارجه روسیه و ترکیه در هشتمین نشست گروه برنامه‌ریزی مشترک راهبردی شرکت و در مورد موضوعات مشترک همکاری دو جانبه و مشکلات منطقه‌ای بحث می‌کنند.

گفت و گوی وزرای خارجه روسیه و ترکیه

 به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و چاووش اوغلو همتای ترک وی گفت و گو های خود را امروز سه شنبه در سوچی آغاز کردند.

روسای وزارتخانه های امور خارجه فدراسیون روسیه و ترکیه در هشتمین نشست گروه برنامه ریزی مشترک راهبردی شرکت و در مورد موضوعات مشترک همکاری دو جانبه و مشکلات منطقه ای بحث می کنند.

قره باغ، به ویژه اجرای بیانیه سه جانبه سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه، ارائه کمک های بشردوستانه و مسائل عملی کار مرکز کنترل آتش بس از جمله موضوعات مورد بحث اعلام شده است.

یکی دیگر از مباحث بین المللی وضعیت امور در لیبی است، جایی که اوضاع به شدت خراب شده است. هفته گذشته، رئیس ارتش ملی لیبی، خواستار خروج ترکیه از لیبی شد.

قرار است پس از مذاکره با چاوش اوغلو، لاوروف در مسکو با وزیر امور خارجه دولت توافق ملی لیبی، محمد سیالا دیدار کند.

موضوع دیگری که ممکن است طرفین به آن توجه کنند، وضعیت تولید احتمالی واکسن روسی اسپوتنیک وی توسط ترکیه است. در ماه گذشته میلادی ، ترکیه ابراز علاقه به سازماندهی تولید داروی روسیه در تاسیسات تولیدکنندگان دارویی خود کرد. مسکو، به نوبه خود، آنکارا را از آمادگی خود برای سازماندهی مطالعات سمشناسی واکسن در یک آزمایشگاه مجاز اطمینان داد.

مسکو و آنکارا در اول دسامبر مذاکرات مرکز مشترک قره باغ را به اتمام رساندند و توافق نامه ای را در مورد روش استقرار و بهره برداری از یک مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای کنترل آتش بس و همه خصومت ها در منطقه امضا کردند.

روز بعد، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ارتش ترکیه و روسیه به زودی وظایف خود را در مرکز مشترک آغاز می کنند.

مصاحبه مطبوعاتی دو طرف راجب مذاکرات انجام شده بعد از اتمام این دیدار انجام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید