قیمت هر بشکه نفت برنت با امضای قانون کمک مالی دوران کرونا در آمریکا و آغاز واکسیناسیون در اروپا، ۰/۸ درصد افزایش یافت.

 قیمت نفت به ۵۲ دلار نزدیک شد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، با امضای قانون کمک مالی دوران کرونا در آمریکا و آغاز واکسیناسیون در اروپا، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز بازارهای جهانی به ۵۲ دلار نزدیک شد. تحولات اخیر سبب شده است چشم‌انداز تقاضای نفت در کوتاه مدت بهبود یابد.

با امضای قانون کمک مالی دوران کرونا در آمریکا و آغاز واکسیناسیون در اروپا، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز بازارهای جهانی به ۵۲ دلار نزدیک شد. تحولات اخیر سبب شده است چشم‌انداز تقاضای نفت در کوتاه مدت بهبود یابد.
در معاملات امروز بازار جهانی، هر بشکه نفت برنت با ۰/۸ درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت غرب تگزاس هم با ۴۴ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۶۷ سنت رسید که معادل ۰/۹ درصد افزایش است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که اول بهمن کاخ سفید را ترک می‌کند، پس از کش و قوس فراوان امروز برنامه کمک‌ مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری برای کمک به آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا را امضا کرد.
پیشتر آقای ترامپ از امضای این قانون خودداری کرده بود ولی نهایتا با آن موافقت کرد.
دو قانون مربوط به اعطای کمک های مالی برای مقابله با تبعات اقتصادی همه گیری ویروس کرونا که در ماه مارس تصویب شده بودند، شنبه منقضی شدند و به خاطر عدم امضای مصوبه جدید که دوشنبه گذشته تصویب شد، حقوق بیکاری ۱۲ میلیون آمریکایی به طور موقت قطع شد.
یکی از علت های مخالفت آقای ترامپ با مصوبه کنگره این بود که او خواهان افزایش کمک پرداختی به شهروندان از ۶۰۰ دلار تصویب شده به ۲۰۰۰ دلار بود؛ این کمک مالی شامل افرادی است که درآمد سالانه آنها از ۷۵۰۰۰ هزار دلار کمتر است.
با همه‌گیری جهانی کرونا از ابتدای امسال (میلادی)، تقاضای جهانی و قیمت نفت بشدت کاهش یافت و در ماه آوریل به حدود ۲۰ دلار سقوط کرد و بسیاری از شرکت‌های نفتی مجبور شدند تولید را متوقف یا کم کنند.
ده روز پیش (۱۸ دسامبر) البته قیمت هر بشکه نفت برنت به ۵۲ دلار و ۴۸ سنت رسید که بالاترین نرخ از ماه مارس بود.
اما شیوع گونه جدید کرونا که برای اولین بار در بریتانیا و بعدا در کشورهای دیگر یافت شد، باعث اعمال دوباره محدودیت‌های تردد شد و قیمت یک بار دیگر افت کرد.
بازار نفت در روزهای آینده چشم به اجلاس هفته آینده (چهارم ژانویه) اوپک پلاس (اعضای اوپک و تولیدکنندگان بزرگ غیر عضو) دارد.
قرار است اوپک پلاس از ابتدای سال ۲۰۲۱، چهار روز دیگر، تولید روزانه خود را ۵۰۰ هزار بشکه افزایش دهد.
در حالی که بازار نفت در سال ۲۰۲۰ کاهش قیمت را تجربه می‌کرد چین اقدام به خرید نفت ارزان قیمت و ذخیره آن کرده بود.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید