کمیسیون تلفیق فردا در خصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رأی‌گیری می‌کند و در ادامه درآمدها و سپس هزینه‌ها به تناسب درآمدها بررسی خواهند شد.

فردا کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ رأی‌گیری خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از خانه ‌ملت، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق رد یا تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ فردا رأی‌گیری می‌کند، از پیشنهاد بسته شدن بودجه به صورت دو سقفی از سوی رئیس کمیسیون تلفیق در جلسه غیرعلنی امروز خبر داد.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در تشریح علل برگزاری جلسه غیررسمی و غیرعلنی امروز (دوشنبه، ۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا که امکان رعایت آیین‌نامه در این گونه جلسات وجود ندارد و افراد مختلفی صحبت می‌کنند و این کار مطابق آیین‌نامه نیست، جلسه امروز به صورت غیررسمی و غیرعلنی با موضوع بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: در ابتدای این جلسه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ و همچنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس مرکز پژوهش‌ها دیدگاه‌های خود را درباره لایحه مذکور مطرح کردند که بر اساس این نظرات باید نوآوری‌هایی که در بودجه لحاظ شده و برخی از ساختارهای ناصحیح در بودجه‌ریزی جاری کشور را تغییر دهند چه در نظام مالیاتی و چه در سایر بخش ها.

وی با بیان اینکه در ادامه ۱۰ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و موافق نظر خود را درباره کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کردند، توضیح داد: مخالفان تصویب کلیات لایحه بودجه معتقد بودند که در مجلس امکان اصلاح کلی لایحه وجود ندارد و ایرادات بسیاری در درآمدها و کسری بودجه وارد بوده لذا باید کلیات را رد کرد و با ارجاع آن به دولت درصدد اصلاح آن برآمد. همچنین موافقان تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده معتقد بودند؛ نباید فرصت‌سوزی کنیم ضمن آن که دولت مسیر درآمدها و هزینه‌ها را باز گذاشته است.

فرهنگی به پیشنهادات رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در این نشست اشاره کرد و گفت: بر اساس پیشنهاد آقای نادران می‌توان بودجه را به صورت دو سقفی تنظیم کنیم، بخشی را در حد آنچه که واقعی و عملیاتی است و بخشی را هم در محدوده نظر دولت، البته با وقفه‌ای در اجرا، چرا که نمی‌توان اجازه اجرا را به سقف دوم از ابتدای بودجه داد.

وی ادامه داد: در پایان جلسه نیز ریاست محترم مجلس جمع‌بندی اولیه نسبت به موضوع داشتند و قرار شد فردا قبل از آغاز جلسه علنی، جمع‌بندی خود را اعلام کنند، ضمن آن که در این جلسه هیچ رأی‌گیری صورت نگرفت اما در تبیین موضوع و بیان موافقت‌ها و مخالفت‌ها با کلیات، بحث‌های خوب صورت گرفت که قطعاً آثار خود را بر جای خواهد گذاشت.

به گفته این نماینده، نظرات مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز به کمیسیون تلفیق ارجاع شده و جلسه کمیسیون تلفیق بلافاصله پس از پایان جلسه غیرعلنی صحن آغاز می شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد: کمیسیون تلفیق فردا سه‌شنبه ۹ دی ماه در خصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رأی‌گیری می‌کند و در ادامه درآمدها و سپس هزینه‌ها به تناسب درآمدها بررسی خواهند شد. پس از دو هفته نتیجه بررسی‌ها به صحن ارجاع می‌شود اما اگر کلیات فردا رد شود بلافاصله به صحن ارجاع خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید