پوتین گفت کل جهان می‌داند که روسیه به هر کجا که مشکلی پیش بیاید و اوضاع مساعد نباشد امدادگران و کارشناسان خود را اعزام، ضروری‌ترین اقلام از جمله غذا، دارو و لباس ارسال خواهد کرد.

تاکید پوتین بر آمادگی کشورش برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به دیگر کشورها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهور روسیه امروز (یکشنبه) تاکید کرد، تامین و ارسال کمک‌های بشردوستانه یکی از حوزه‌های کلیدی تحت کنترل وزارت وضعیت‌های اضطراری روسیه است و مسکو همیشه آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه و ضروری به دیگر کشورهاست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی به مناسبت روز "امدادگران" گفت: یکی از وظایف بزرگ بسیار دشواری که شما انجام می‌دهید، ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنین منطقه ناگورنو-قره‌باغ است. طی ۳۰ سال گذشته وزارت وضعیت‌های اضطراری روسیه بیش از ۵۰۰ عملیات ارسال کمک‌های بشردوستانه در خارج از کشور انجام داده است. من این را یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین حوزه‌های کاری شما می‌دانم.

وی افزود: روسیه به امدادگران خود که مسلماً به طور مسئولانه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد، افتخار می‌کند.

پوتین تصریح کرد: کل جهان می‌داند که روسیه به هر کجا که مشکلی پیش بیاید و اوضاع مساعد نباشد امدادگران و کارشناسان خود را اعزام، ضروری‌ترین اقلام از جمله غذا، دارو و لباس ارسال و کمک‌های فوری پزشکی و روانی را برای مردم در شرایط دشوار تامین خواهد کرد. روسیه این کار را بدون هیچ گونه چشم‌داشت یا مزایای سیاسی انجام خواهد داد. قطعا باید از این تجربه برای ارتقاء کل سیستم وزارت وضعیت‌های اضطراری استفاده شود.  

وی در ادامه گفت: در حال حاضر اقدامات بسیاری از جمله در بخش ظرفیت‌های فنی برای ارتقاء سیستم وضعیت اضطراری در روسیه انجام شده اما این سیستم همچنان جای پیشرفت و ارتقاء دارد.

پوتین در پایان گفت: ضروری است که ظرفیت‌های این سیستم دولتی متحد برای جلوگیری و رفع وضعیت‌های اضطراری بیش از پیش تقویت شود تا به طور کامل از مزایای رویکردهای مدرن در پیش‌بینی خطرات به منظور به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی، آتش‌سوری‌ها، سیل و تصادف استفاده کند. و از همه مهم‌تر اینکه جان مردم را نجات دهد و سلامت آنها را حفظ کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید