سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت قانون اساسی نظامیان را از ثبت نام در انتخابات منع نکرده است حتی زمانی که شهید سلیمانی زنده بودند این شبهه که ایشان برای ریاست جمهوری اقدام کنند نیز مطرح شد که این شهید و قهرمان ملی تکذیب کردند که چنین نظر ندارند.

منعی برای ثبت نام نظامیان در انتخابات وجود ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون نظامیان را از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری منع نکرده است، ‌گفت: در طرح مجلس به دنبال این هستیم تمام مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی داوطلبان همان موقع ثبت نام از آنان دریافت شود تا افراد کم سواد و بی‌سواد ثبت نام نکنند.

«محمدحسین فرهنگی» روز شنبه در نشست خبری که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اخیرا شبهاتی در این باره در رسانه‌ها مطرح و عنوان شده این طرح برای انتخابات ۱۴۰۰ است، بله این درست است و طرح برای انتخابات ۱۴۰۰ و انتخابات بعد از آن طراحی شده است.

 وی افزود: فلسفه‌ این طرح این است که از صحنه‌هایی که در هنگام ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری در وزارت کشور ایجاد می‌شود، جلوگیری کند. مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان هر دو موافق تصویب این طرح هستند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این طرح به دنبال گرفتن مجوز برای ثبت نام نظامیان است، اظهار کرد: در انتخابات گذشته ریاست جمهوری نیز این موضوع مطرح شده بود. قانون اساسی نظامیان را از ثبت نام در انتخابات منع نکرده است حتی زمانی که شهید سلیمانی زنده بودند این شبهه که ایشان برای ریاست جمهوری اقدام کنند نیز مطرح شد که این شهید و قهرمان ملی تکذیب کردند که چنین نظر ندارند.  

فرهنگی با بیان اینکه چنین مواردی توسط بعضی از بازیگران داخلی مطرح می‌شود، اظهار کرد: این موضوع با رضایت وزارت کشور انجام شد چون ما نمی‌توانستیم در مصوبه‌ آنها تغییر ایجاد کنیم و آنها رضایت دادند این موضوع در مجلس دنبال شود تا این شیوه ثبت نام که در حال حاضر وجود دارد، برچیده شود.

 وی افزود: ریاست جمهوری رکن بسیار مهمی در کشور است. اینکه فردی بدون مدرک تحصیلی یا سوابق اجرایی برای چنین رکنی ثبت نام کند پذیرفته نیست. حتی در مجلس به دنبال ‌آن هستیم تمام این مدارک را در همان موقع ثبت نام از داوطلب اخذ کنند تا افراد کم سواد و بی سواد ثبت نام نکنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید