ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: هیچ موردی از کرونای انگلیسی در ایران مشاهده نشده است و همه پروازهای مستقیم به انگلستان لغو شده است.

انگلیس جهش ویروس کرونا را از سپتامبر کتمان کرد/ توقف پرواز مستقیم ایران-انگلیس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی افزود: کشورهای زیادی در دنیا و از جمله اروپا برای جلوگیری از انتقال ویروس جهش یافته کرونا رفت و آمد و سفر مستقیم و حتی غیر مستقیم به انگلستان را ممنوع کرده اند و برخی کشورها نیز با تدابیر سختگیرانه تر همه سفرهای خارجی را ممنوع کرده اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در ایران نیز اقدامات لازم انجام شده، به دقت پیگیری می کنیم و پروازهای مستقیم به و از انگلستان متوقف و لغو شده است. مسافران پروازهای غیر مستقیم از انگلستان هم کنترل می شوند. نتیجه تست مبدا این مسافران را بررسی می کنیم و در ایران از آنها تست گرفته می شود و افراد مشکوک ۱۴ روز قرنطینه می شوند، همه کسانی را هم که قبل از اعلام انگلیس وارد ایران شده اند، هم غربالگری کرده ایم و اگر لازم باشد از آنها تست می گیریم.

حریرچی افزود: نکته مهم درباره این ویروس جهش یافته این است که انگلیسی ها که در مورد خیلی کشورها ادعاهایی داشتند، خودشان از سپتامبر که جهش ویروس شناسایی شده، موضوع را کتمان کردند.

هیچ موردی از ویروس جهش یافته در انگلیس در ایران مشاهده نشده است

وی تاکید کرد: هنوز هیچ موردی از ویروس جهش یافته در انگلیس در ایران مشاهده نشده، همه پروازهای مستقیم به انگلستان لغو و متوقف شده، آخرین پرواز هم پروازی بوده که یکسری مسافر را از ایران برده و فقط یکسری خلبان و پرسنل پرواز ایرانی که در انگلیس بودند به کشور برگردانده است.

حریرچی گفت: یکی از خصوصیت های ویروس های نوع RNA تغییرات مداوم است. ویروس کرونا نیز از این نوع است و تاکنون هزاران بار تغییر کرده و جهش یافته، برخی از این تغییرات ممکن است مهم و موثر باشد و برخی نیز موثر نیست. البته تغییرات این ویروس نسبت به ویروس آنفلوانزا کمتر است.

وی ادامه داد: تغییری که این بار در جنوب انگلستان در ویروس کرونا ایجاد شده در قسمت محل چسبندگی ویروس به گیرنده های انسانی است و گفته می شود این قسمت ویروس تاکنون چهار هزار بار تغییر کرده و به نظر می رسد موج اخیر کرونا در جنوب انگلستان ناشی از این تغییر ویروس باشد که بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: به نظر می رسد ویروس جهش یافته کرونا میزان سرایت و بیماری زایی ویروس را بالا برده باشد. گفته می شود حدود ۷۰ درصد میزان بیماری زایی ویروس بیشتر شده است ولی هنوز مستند قطعی وجود ندارد که شدت بیماری و مرگ آوری را بیشتر کرده البته بررسی ها درباره عملکرد این ویروس ادامه دارد. بنابراین تنها راه مقابله با این ویروس جهش یافته فعلا همان رعایت اصول بهداشتی مثل زدن ماسک، شست و شوی دست و رعایت فاصله اجتماعی است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید