سفارت فرانسه پیشتر با صدور بیانیه‌ای قبل از این سفر اعلام کرده بود که رئیس ستاد ارتش فرانسه به بیروت سفر خواهد کرد.

رئیس ستاد ارتش فرانسه به لبنان رفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رسانه‌های لبنانی گزارش دادند، فرانسوا لکوانتر، رئیس ستاد ارتش فرانسه در رأس هیأتی به منظور رایزنی در خصوص شماری از پرونده‌های مهم وارد فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری شد.

آخرین سفر فرانسوا به لبنان در ۱۹ نوامبر بود و وی در سفر رسمی خود به این کشور از بندر بیروت بازدید کرد.

فرماندهی ارتش لبنان آن زمان اعلام کرد، این ژنرال فرانسوی در جریان توضیحات مفصل برخی افسران در خصوص مأموریت محول شده به آنها پس از انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم اوت گذشته قرار گرفت.

سفارت فرانسه پیشتر با صدور بیانیه‌ای قبل از این سفر اعلام کرده بود که رئیس ستاد ارتش فرانسه به بیروت سفر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است، این سفر بیانگر پایبندی پاریس به توسعه همکاری دفاعی بین لبنان و فرانسه است و از سال ۲۰۱۷ فرانسه تجهیزاتی به ارزش حدود ۶۰ میلیون یورو به یگان‌های نظامی لبنان تحویل و به صدها کادر نظامی لبنان چه در این کشور چه در فرانسه آموزش ارائه داده و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت دریایی از دو سال پیش توسعه یافته است.

در این بیانیه همچنین آمده است، جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان از همتای فرانسوی خود در مقر فرماندهی ارتش استقبال خواهد کرد.

طبق گزارش این بیانیه، ژنرال فرانسوی در مراسمی در خصوص فعالیت‌های نیروهای مسلح لبنان پس از انفجار چهارم اوت و همکاری با نیروهای ارتش فرانسه حضور خواهد یافت.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این ژنرال فرانسوی از بندر بیروت نیز بازدید خواهد کرد تا در جریان اقدامات نظامیان لبنان در این منطقه و همکاری مستحکم با سربازان فرانسوی و همچنین کمک نظامی پاریس در زمینه توانمندی‌های ضد زرهی و توسعه همکاری در زمینه مین‌زدایی قرار بگیرد.

چهارم اوت انفجار عظیمی در بندر بیروت رخ داد و موجب کشته شدن ۲۰۰ تن و زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ تن شد و ۳۰۰ هزار تن نیز آواره شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید