سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران از اول دی ماه خبر داد.

افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران از امروز

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حقوق پرستاران از اول دی ماه، ۵۰ درصد افزایش می‌یابد، از اسفند ۹۸ نیز تاکنون ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته اند بنابراین طی دو سال گذشته حقوق پرستاران دو برابر شده است.

سید کامل تقوی نژاد روز یکشنبه در مراسم بزرگذاشت مقام پرستار در حضور رئیس جمهوری افزود: از زمان شروع فعالت دولت تدبر و امید بهبود وضعیت معیشت کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران در دستور کار وزارت بهداشت بوده است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی پیگیری شده است.

وی ادامه داد: در این مدت با همکاری رئیس جمهوری محترم هر مطالبه‌ای از جانب پرستاران مطرح شده، در سریعترین زمان ممکن پیگیری شده است و با استخدام‌های انجام شده نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در کشور تا پایان امسال از حدود ۸دهم به ۱.۱ می‌رسد.

معاون وزیر بهداشت گفت: از سال گذشته اکنون ۵۲ هزار مجوز استخدامی در وزارت بهداشت گرفته شده است که ۱۰ هزار نفر آن‌ها سال گذشته استخدام شدند، حدود ۵ هزار پرستار نیز با شروع اپیدمی کرونا بدون تشریفات در بیمارستان‌های دولتی برای رسیدگی به بیماران کرونا جذب شدند، آزمون استخدام ۷ هزار نفر دیگر نیز با همکاری سازمان سنجش در دی یا بهمن برگزار می‌شود و این تعداد همین امسال جذب می‌شوند، از مجوز استخدام ۳۰ هزار نفری هم حدود ۴۵ درصد به گروه پرستاری اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: حقوق پرستاران نیز از ابتدای امسال ۵۰ درصد افزایش یافته و از اول دی نیز با اعمال فوق العاده ویژه در احکام پرستاران حقوق آنان ۵۰ درصد دیگر هم اضافه می‌شود و در مجموع حقوق پرستاران از اسفند ۹۸ تا پایان امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته و دو برابر می‌شود و در مقایسه با سال ۹۲ حقوق پرستاران ۶.۵ برابر شده است در حالی که تورم کشور در این مدت ۴ برابر بوده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    واقعا حقشونه !!! خدا کنه فقط وعده وعید نباشه وعملی بشه !!! پرستاران وکادر درمان ایثار وفداکاری بدون چشم داشت کردند ومی کنند واقعا تو این برهه که کرونا به هیچکی رحم نمیکنه غیرازجرائت وجسارت وشجاعت وایثار نمیتونه این فرشته های نجات روبر بالین همنوعان با هزاران خطر ومشکل بیاره خدا حافظشون باشه واجرشون بده وبه مسئولین انصاف بده حق وحقوق این عزیزان رااز وعده به عمل برسونن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید