رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان شاهرود طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

شناسایی ۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود

به گزارش سلام نوم به نقل از ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن با علایم مشکوک به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند، افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۰۰ بیمار در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که به درمان مبتلایان کرونا اختصاص یافته ، بستری شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد موارد بستری یکهزار و ۱۰۰ بیمار از مراقبت های ویژه برخوردار شدند، تصریح کرد: رفتار این ویروس طی ۱۰ ماه گذشته نشان داده چنانچه در رعایت شیوه نامه ها و موازین بهداشتی غفلت شود به سرعت موج همه گیری تشدید خواهد شد.

چمن با اشاره به اینکه در صورت فراگیری دوباره این همه گیری به سختی کنترل و مهار می شود، اظهار داشت: موارد جدید شناسایی شده در زیر مجموعه این دانشگاه بیشتر خوشه ای و خانوادگی به موجب نشست ها و دورهمی ها بوده که باید از آن پرهیز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود استفاده از فضای مجازی برای ابراز همدلی با یکدیگر را فرصت خوبی خواند و افزود: نشست ها و دورهمی ها را باید در فضای مجازی بدون کمترین خطر و آسیبی که متوجه سلامتی همدیگر شود، انجام گردد.

وی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و بزرگداشت روز پرستار گفت: جامعه پرستاری طی سالیان گذشته به ویژه از آغاز همه گیری ویروس کرونا در خط مقدم مبارزه قرار داشته و جانفشانی کردند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون از نظر آلودگی به ویروس کرونا شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد قرار دارد.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز با فوت ۱۷۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۶۲۵ تن رسید.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۰۵ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۴ تن رسید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید