سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت در مراسم روز پرستار که با حضور رئیس جمهور برگزارشد، جزئیات افزایش حقوق پرستاران را تشریح کرد.

اعلام جزئیات افزایش حقوق پرستاران

به گزارش سلام نو به نقل از افکار نیوز؛ سید کامل تقوی‌نژاد در مراسم روز پرستار که با حضور رئیس جمهور برگزارشد خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشت به عنوان سیاست کلیدی وزارت بهداشت اعلام شد و با پیگیری‌های مستمر هر زمان از جنابعالی درخواستی شد دستورات امید آفرینی را صادر کردید که از این موضوع تشکر می‌کنم، یکی از مسائل مهم شاخص پرسیتار به تخت بوده است و این نسبت با استخدام‌ها افزایش پیدا کرده است و از حدود ۰.۸ امیدواریم تا پایان سال به ۱.۱ برسد.

وی ادامه داد: سال گذشته آزمون برگزار شد و ۱۰ هزار نفر به کار گرفته شدند، ۷ هزار نفر نیز با آزمون در دی ماه پذیرش می‌شود و برای سی هزار نفر تامین اعتبار شده است و مراحل نهایی صدور مجوز به صورت مشخص برای گروه‌های مشخص در سازمان اداری و استخدامی صورت می‌پذیرد. حدود ۴۵ درصد استخدامی‌ها مربوط به حوزه پرستاری است.
وی ادامه داد: حقوق پرستاران از اسفند ۹۷ تاکنون ۵۰ درصد افزایش یافته و از اول دی یعنی فردا نیز با اعمال فوق العاده ویژه در احکام پرستاران حقوق آنان ۵۰ درصد دیگر هم اضافه می شود و در مجموع حقوق پرستاران از اسفند ۹۷ تا پایان امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته  و دو برابر می شود و در مقایسه با سال ۹۲ حقوق پرستاران ۶.۵ برابر شده است در حالی که تورم کشور در این مدت ۴ برابر بوده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت افزود: با این حساب حداقل حقوق یک پرستار کارشناس تازه استخدام که اکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و نیز حقوق یک پرستار کارشناس ارشد تازه استخدام که اکنون چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است از فردا ۵۰ درصد افزایش می یابد، حقوق یک پرستار کارشناس با ۲۰ سال سابقه نیز از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کارشناس  ارشد از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش می یابد، ضمن اینکه هر پرستار نیز ماهانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان نیز بابت اضافه کار و کارانه دریافت می کند.
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید