کلانشهر اصفهان که در هفته گذشته آلوده ترین روزهای سال را پشت سر گذاشته بود با بارش نخستین برف پاییزی در شامگاه شنبه شهروندان را خوشحال کرد.

بارش نخستین برف پاییزی در اصفهان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کلانشهر اصفهان امروز شاهد بارش باران بود اما هنگام غروب آفتاب و با تاریک شدن هوا، بارش برف در برخی از نقاط این شهر آغاز شد و مناطقی از جمله کوه صفه که دارای ارتفاع بیشتری است را سفیدپوش کرد و مردم تصاویر و فیلم های بسیاری از آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

اهوای صفهان از روز پنجشنبه هفته گذشته بارانی  بود و بارش برف که بسیاری از مردم انتظار آن را می کشیدند موجب خوشحالی آنها بویژه در آستانه شب یلدا شد؛ از طرفی این کلانشهر در هفته گذشته آلوده ترین روزهای سال را پشت سر گذاشت و بارش باران و برف در سه روز گذشته، آلاینده ها را از این خطه بیرون راند و هوای آن را سالم کرد.

بارش برف در پاییز هر سال مناطقی از استان اصفهان بویژه در غرب و جنوب را سفیدپوش می کند اما میزان بارش آن در کلانشهر اصفهان بسیار کم است و بارش های این چنینی برای اهالی این شهر مسرت بخش است.

هرچند بر اساس پیش بینی های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی امشب در اصفهان پایان می یابد و مجدد با استقرار جو پایدار احتمال بازگشت آلاینده های جوی به مناطق صنعتی و مرکزی استان وجود دارد.

نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد که فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار از اواسط روز یکشنبه به تدریج کاهش می یابد و جوی نسبتاً پایدار بر روی استان اصفهان استقرار می یابد.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان، شرایط مه آلودگی و کاهش دید فردا یکشنبه تا نیمه نخست روز در بیشتر مناطق استان و کلانشهر اصفهان وجود خواهد داشت و از روز دوشنبه تا چهارشنبه بدلیل سردی هوا و پایداری شرایط افزایش غلظت آلاینده ها انتظار می رود اما از روز پنجشنبه آینده مجدد ناپایداری های جوی و بارش ها پیش بینی می شود.

به گزارش هواشناسی استان اصفهان، بیشترین بارندگی ها در شبانه روز گذشته در مناطق شمالی استان از جمله بزرک، آران و بیدگل و کاشان گزارش شد و میزان بارندگی در کلانشهر اصفهان ۲.۵ میلی‌متر بود؛ کمترین دمای فردا یکشنبه در استان نیز برای بویین میاندشت با هشت درجه زیر صفر پیش بینی می شود. 

میزان بارش‌های استان اصفهان در سال زراعی جاری از ابتدای مهر تا اواخر آذر بیش از ۶۶ میلی‌متر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید