رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در گفت و گو با آنگلا مرکل، صدراعظم گفت این کشور به بازکردن صفحه‌ای جدید در روابط آنکارا - اتحادیه اروپا تمایل دارد.

اردوغان:به دنبال رابطه جدیدی با اتحادیه اروپا هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مکالمه‌ای که از طریق ویدئو کنفرانس با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشت، از تمایل برای باز کردن صفحه‌ای جدید در روابط آنکارا - اتحادیه اروپا، سخن گفت.

این در حالی است که سران اتحادیه اروپا در دیدار هفته گذشته خود، برای ارائه لیستی از تحریم‌های پیشنهادی علیه ترکیه از بابت اختلاف نظر در باب حل و فصل مناقشات مدیترانه شرقی، به تفاهم رسیدند.

اردوغان در گفتگو با مرکل از وی به دلیل تلاش برای بهبود رابطه ترکیه-اتحادیه اروپا تقدیر کرد و گفت: یک فرصت جدید پیش روی ما قرار دارد حال آنکه برخی کشورها به دنبال بحران‌آفرینی هستند.

اشاره اردوغان به مناقشاتی است که با یونان و به دنبال آن فرانسه از بابت بهره‌برداری از منابع گاز طبیعی موجود در دریای مدیترانه شرقی دارد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هم با جانبداری از یونان، ترکیه را از بابت مناقشه مدیترانه شرقی مقصر می‌داند. در مقابل، آنکارا می‌گوید اتحادیه اروپا دچار نابینایی راهبردی شده و باید معقولانه رفتار کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید