صبح امروز جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ سه کیلومتر و ۵٠٠ متر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال آذربایجان‌غربی در مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مدیران این استان به بهره برداری رسید.

افتتاح ۳.۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگار گفت: این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور که در شمال آذربایجان غربی به بهره برداری رسید در قطعه پنجم بزرگراه سلماس _ خوی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت: ۴٨ کیلومتر از کریدور بزرگراهی کشور در یکسال گذشته در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده و برنامه ریزی شده ٧۴ کیلومتر از این کریدور نیز تا پایان خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

وی گفت: باتوجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در آذربایجان غربی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش های اقتصادی در این منطقه به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان غربی با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه؛ این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.        

وی ادامه داد: عمده فعالیت های حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.
حمزه‌لو بیان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور با هدف توسعه شبکه بزرگراهی و ارتقای کیفیت مسیر دسترسی پایانه مرزی بازرگان به بندر امام خمینی(ره) در حال اجراست.
آذربایجان‌غربی۱۲ هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید