مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد که در ۲۴ ساعته گذشته هیچ موردی از مرگ ناشی از کرونا در این شهرستان گزارش نشده است.

آمار مرگ ناشی از کرونا در کاشان به صفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این شهرستان ۳۶۸ هزار نفری پس از گذشت ۸۴ روز از موج سوم کرونا روز بدون مرگ به علت کووید ۱۹ پشت سرگذاشت.

مریم امیدی روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش ابتلا و مرگ و میر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل حاصل همکاری خوب مردم و تلاش‌های بی‌وقفه مدافعان سلامت بوده که انتظار می‌رود با ادامه این روند بتوانیم کرونا را مهار کنیم.

وی ادامه داد: شهرستان کاشان روز پنجشنبه سوم مهر ماه را بدون مرگ به علت کووید ۱۹ پشت سر گذاشت و پس از آن، طی ۱۲ هفته همه روزه جان باخته کرونایی داشت. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۷۰۷ نفر بیمار کووید ۱۹ با بهبودی، از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شدند.

به گفته وی، ۲۳ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۹ تا ۷۶ سال در ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری شدند که ۲۱ نفر آنان در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل تحت درمان قرار گرفتند.

امیدی ادامه داد: اکنون ۱۴۱ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند که ۴۷ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک زن ۸۳ ساله به علت بیماری حاد تنفسی در شهرستان آران و بیدگل جان باخت.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته با ثبت ۶۶ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل، شمار بیماران کویید ۱۹ در این منطقه به ۱۲ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

امیدی افزود: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در مجموع ۱۱۱ هزار و ۳۳۷ نفر به مرکزهای بستری و تشخیصی سرپایی درمانی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کردند.

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید