شبکه‌های مختلف سیما، در بلندترین شب سال با توجه به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجتناب از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی؛ برنامه‌های متنوعی را به مناسبت شب یلدا تدارک دیده اند.

ویژه برنامه‌های تلویزیون برای شب یلدا

به گزارش سلام نو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، شبکه‌های سیما در بلندترین شب سال؛ نمایشی از دورهمی های خانوادگی، صله رحم، احترام به بزرگ ترها، آشتی‌ها، محبت‌ها و شادی‌ها خواهند داشت.

«دستپخت» یلدایی شبکه یک

«دستپخت» برای ادای احترام به سفیدپوشانِ پرتلاشِ کشورمان در ایام ولادت حضرت زینب (س)، شنبه و یکشنبه شب با دعوت از پرستاران فداکار و پرتلاش، رقابت آشپزی این عزیزان را به نمایش می‌گذارد.

پرستاران مهمان این برنامه به مردم هشدار می‌دهند تا شب یلدا دور هم جمع نشوند. مهران رجبی، نادر سلیمانی و امیر کربلایی‌زاده سه چهره‌ای هستند که نه به عنوان مهمان و شرکت کننده، بلکه به عنوان داور در این مسابقه حضور دارند. سه خانواده هم به همراه پدربزرگ و مادربزرگ‌شان به مسابقه دعوت شده‌اند تا با طبخ غذاهای سنتی، سفره شب یلدایی را آماده کنند.

میثم درویشان‌پور و مجید افشاری هم در این ویژه برنامه استندآپ کمدی می‌کنند و بیژن لُرد از خواننده‌های گیلانی در این برنامه اجرا خواهد داشت. «دستپخت» شنبه و یکشنبه شب بعد از خبر ساعت ۱۹ از شبکه یک پخش می‌شود.

مجموعه‌های تلویزیونی «چک برگشتی» و «خانه امن» هم در جدول پخش شبکه یک قرار دارد و در ساعت‌های ۱۸ و ۲۲ پخش می‌شوند.

فیلم تلویزیونی «هندوانه شب یلدا» به کارگردانی «سعید آقاخانی» دوشنبه اول دی ماه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه یک پخش می‌شود.

«یلدای ایرانیش» با حضور چهره‌ها در قاب دو

یلدای ۹۹ شبکه دو سیما با ویژه برنامه «ایرانیش» با اجرای مجید واشقانی و گیتی خامنه به گرامیداشت این آیین کهن ایرانی و جشن ولادت حضرت زینب (س) می‌پردازد.

برنامه‌های «در انتهای الوند»، «عصر خانواده» و «زنده باد زندگی» نیز به صورت مناسبتی و منعطف به یلدا روی آنتن شبکه دو می‌روند.

ویژه برنامه یلدایی «با ما بیا» با اجرای آزیتا رضایی و مجتبی ظریفیان در ساعت ۱۵؛ «بچه محل» ساعت ۱۹ شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه و برنامه معارفی «کوی محبت» به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) شنبه ساعت ۲۱ به مدت ۲۰ دقیقه و یکشنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

شنبه ۲۹ آذر ماه پس از برنامه «یلدای ایرانیش»، تله فیلم «مرغ دریایی» به کارگردانی «مرتضی مطوری»، روایتی تأثیرگذار از قصه کادر درمان در بیمارستانی در اهواز را به نمایش می‌گذارد که گویای مقام شامخ و بلند پرستاران این آب و خاک است.

برنامه زنده «زوجی نو» یلدایی شبکه سه

برنامه «عطسه» با حال و هوای یلدایی در روز یکشنبه ۳۰ آذر ماه قبل از ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه سه می‌رود.

برنامه زنده «زوجی نو» نیز بعد از خبر ۱۹ تا پاسی از شب ویژه شب یلدا با اجرای باربد بابایی و مهمانان ویژه از شبکه سه پخش می‌شود.

یلدای امسال همراه با «شب های هنر» شبکه چهار

در شب یلدا برنامه «شب‌های هنر» به صورت ویژه روی آنتن شبکه چهار می‌رود. این برنامه با حضور هنرمندان و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر پخش می‌شود. همچنین قرار است یک گروه موسیقی هم در برنامه حاضر شود. «شب‌های هنر» همزمان با شب یلدا با اجرای جواد مولانیا، علیرضا بهرامی و رضا مهدوی ساعت ۲۲ به روی آنتن خواهد رفت.

«انار» ویژه برنامه بلندترین شب سال شبکه پنج سیما

برنامه ترکیبی «انار» به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا با اجرای متفاوت بهمن هاشمی و سید مرتضی حسینی به مدت سه شب از روز جمعه ۲۸ آذر تا ۳۰ آذر ۹۹ حوالی ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

برنامه‌های «رنگین کمان» و «به خانه بر می‌گردیم» با طراحی استودیو با المان‌های زمستانی و برپایی کرسی شب یلدا به صورت ویژه روی آنتن می‌رود.

«یه روز تازه» و «قرنطینه» نیز معطوف به شب یلدا تقدیم مخاطبان می‌شود.

تامین برنامه شبکه پنج سیما نیز سینمایی «همیشه شادی» را برای پخش در شب یلدا تدارک دیده است. این سینمایی طنز به کارگردانی «اندراما کومار» محصول ۲۰۱۹ هند، یکشنبه شب بعد از خبر ساعت ۲۴ پخش می‌شود.

بازگشت «رادیو هفت» و «قند پهلو» شبکه آموزش در شب چله

یکی از اتفاق‌های جدید در یلدای ۹۹ تلویزیون، بازگشت برنامه محبوب «رادیو هفت» به شبکه آموزش است.

«قند پهلو» ویژه برنامه دیگری است که به تهیه کنندگی امیر قمیشی برای شب یلدا در نظر گرفته است. این برنامه یکشنبه ۳۰ آذرماه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ با اجرای ناصر سیف، شهرام شکیبا و رضا رفیع روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

جمع یلدایی جام جم برای ایرانیان خارج کشور

شبکه جهانی جام جم، در شب یلدا با ویژه برنامه «خانه مهر» در روز جمعه ۲۸ آذر به استقبال این شب می‌رود.

«جمع ایرانی» با ۱۲۰ دقیقه برنامه زنده، پذیرای شاعران با موضوع شب یلدا است.

مستند «داستان تهران» و فیلم سینمایی «رباعی» به کارگردانی «محسن دامادی» در شب یلدا بعد از برنامه «جمع ایرانی» از شبکه جام جم پخش می‌شود.

«شوتبالی» ها شب یلدا در شبکه نسیم

فصل جدید «شوتبال» که به تازگی به جدول پخش برنامه‌های شبکه نسیم اضافه شده، یکی از ویژه برنامه‌های این شبکه خواهد بود که حامد آهنگی و مبینا نصیری آن را اجرا خواهند کرد.

برنامه «کتاب باز» امسال هم مانند سال گذشته، در شب یلدا با حال و هوای متفاوتی روی آنتن می‌رود و قرار است سروش صحت و مجریان دیگر برنامه در آن حضور داشته باشند.

حمید گودرزی در برنامه «کودک شو»، اجرای ویژه برنامه یلدایی این مسابقه را برعهده خواهد داشت. این مسابقه که معمولاً در مناسبت‌های خاص میزبان چهره‌ها بوده، در شب یلدا هم با حضور هنرمندان پخش خواهد شد. البته ساختار این مسابقه با دیگر قسمت‌های آن متفاوت است و سنت‌های شب یلدا در آن اجرا خواهد شد.

نماهنگ‌های یلدایی در شبکه تماشا شبکه تماشا در آخرین روز پاییز از ساعت ۱۴ با پخش نماهنگ‌هایی همچون «رسم دنیا»، «عطر خانواده»، «یلدا»، «به رنگ انار»، «شب یلدا»، «قدح» و وله‌های ویژه شب یلدا، لحظات دل‌نشینی را برای بینندگان رقم می‌زند.

«شیفت شب» سلامت در شب یلدا

شبکه سلامت با ویژه برنامه یلدایی خود به نام «شیفت شب» از ساعت ۲۰:۱۵ به مدت ۱۸۰ دقیقه مهمان خانه‌ها خواهد شد. تهیه کننده این برنامه سید محمد حسین پور فاضلی نژاد است. این برنامه ترکیبی با حضور جمعی از مدافعان سلامت هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر به منظور پاسداشت و گرامیداشت شب یلدا خواهد بود.

ارتباط شبکه قرآن با حرم حضرت زینب در شب چله

برنامه «محفل انس با قرآن کریم» از بیمارستان خاتم الانبیا روز یکشنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۲:۳۰ و سخنرانی انصاریان ساعت ۱۶:۴۰ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه شب ولادت حضرت زینب (س) از مشهد مقدس ساعت ۱۹ شنبه ۲۹ آذر ماه و شنبه و یکشنبه ۲۹ و۳۰ آذر ساعت ۲۱ از حرم حضرت زینب (س) روی آنتن می‌رود.

سخنرانی دکتر رفیعی از حرم سید الکریم روز جمعه ۲۸ آذر بعد از اذان مغرب و شنبه ۲۹ آذر ساعت ۱۲:۴۰ از این شبکه پخش می‌شود.

در شب یلدا و ولادت حضرت زینب (س) دوربین‌های شبکه قرآن از حرم مطهر حضرت زینب (س) ساعت ۱۹ و مشهد مقدس ساعت ۲۱ به صورت مستقیم ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین در روز یکشنبه ویژه برنامه‌ای از ساعت ۲۱ از حرم مطهر حضرت زینب (س) همراه با مداحی پخش می‌شود.

همراه با پویانمایی‌های صبا در شب یلدا

مرکز پویانمایی صبا به مناسبت فرارسیدن بلندترین شب سال و یلدای ایرنیان تعداد ۹ برنامه انیمیشنی خود را برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما معرفی کرد. این تولیدات انیمیشنی به مدت زمان ۲ ساعت و ۳۴ دقیقه شامل مجموعه «هزار افسان»، «طلایه»، «ماجراهای آقای شهروندی»، «خروس زیرک و روباه کلک»، «مهارت های زندگی»، «ویز وزک»، «سمنو و شقاقل»، «هوهوخان باد مهربان» و «مجموعه چیا» است.

«شاد خوان» با پرتره منوچهر آذری همراه مخاطبان یلدای امسال شبکه مستند

«شاد خوان» مستند پرتره منوچهری آذری به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی شب یلدا ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

«شاد خوان» درباره ۶۰ سال زندگی حرفه‌ای منوچهر آذری است و در آن با استفاده از تصاویر آرشیوی و عکس از فرهنگ مهرپرور زوج هنری آقای آذری و زنده یاد حسین عرفانی بازیگر و صدای ماندگار دوبله یاد خواهد شد. بخش‌هایی از این مستند در بازار تهران فیلمبرداری شده و بخش‌هایی از آن به خاطره بازی در ساختمان ارگ رادیو می‌گذرد. در این مستند با همکاران قدیمی و خانواده این هنرمند هم گفت و گو شده است.

دورهمی شب چله با شبکه امید

برنامه «خانواده امید» روز یکشنبه ۳۰ آذرماه با دعوت از مهمانان متعدد از جمله قصه گو، نقال، مرشد، ایران شناس و حافظ خوان نوجوان از ساعت ۲۰ در سه بخش به مدت ۱۲۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

برنامه «قاب امید» نیز در این شب به یادماندنی با دعوت از مهمانان و کارشناسان و بخش‌های متنوع ساعت ۱۷:۱۵ به مدت ۵۷ دقیقه میزبان مخاطبان نوجوان خواهد بود.

برنامه «دوم شخص مفرد» نیز با بخش‌های ویژه یلدا و مسابقه‌های «اسطرلاب» و «راز جزیره» با طرح سوالات مرتبط با این آیین باستانی، شنبه ۲۹ آذر ساعت ۱۹، یکشنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۸:۴۵ و ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه اول دی روی آنتن شبکه امید می‌رود.

سینمایی «صندوقچه میداس» به کارگردانی «جاناتان نیومن»، یکشنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۳ از شبکه امید پخش خواهد شد.

ارتباط زنده کانال ورزش سیما در شب یلدا از پیست اسکی دربندسر

ویژه برنامه شب یلدا در فضای برفی پیست اسکی دربندسر به صورت زنده و مستقیم، ساعت ۲۲ دقیقه بامداد از شبکه ورزش پخش می‌شود. فیروز کریمی، مهدی تاتار، برادران فنونی زاده از پیشکسوتان فوتبال، بهداد سلیمی (قهرمان وزنه برداری) حامد محضرنیا و شهرام زندی از خوانندگان در شب یلدا با حضور در این برنامه، علاقه مندان و ورزش دوستان را همراهی خواهند کرد.

سینمایی‌های شبکه نمایش در شب چله

فیلم‌های سینمایی «شهر موش ها»، «شیدا»، «نقطه آغاز»، «خواستگاری» و «عشق پردرسر» به ترتیب ساعات ۱۳، ۱۹، ۲۱، ۲۳ و ۱ بامداد روز یکشنبه ۳۰ آذر ماه از شبکه نمایش برای علاقه مندان پخش می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید