ولی‌عهد ابوظبی با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

ولی‌عهد ابوظبی با السیسی دیدار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی امروز چهارشنبه در سفری چند ساعته وارد قاهره شد و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

بن زاید و السیسی در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط در دوره آینده و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

بن زاید در حساب توئیتری خود نوشت که در این دیدار هماهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی مربوط به امنیت منطقه و ثبات آن بررسی شد.

سفر ولی‌عهد ابوظبی به قاهره در حالی است که طی یک هفته اخیر رسانه‌های خبری گزارش‌ها و اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال پایان دادن به اختلافات بین چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) با قطر منتشر کردند و در حالی‌که وزیر خارجه کویت درباره آشتی بین این کشورها ابراز خوش‌بینی کرده بود اما برخی منابع آگاه عربی گزارش دادند که ولی‌عهد سعودی آشتی با قطر را به موافقت این کشور با شرط سیزده‌گانه چهار کشور عربی مشروط کرده است.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید