سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت، درباره نحوه پرداخت مبلغ خریدهای اینترنتی توضیحاتی داد.

پلیس فتا: برای خریدهای اینترنتی بیعانه ندهید

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: درماه‌های اخیر،  با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های مردم محدود شده است. همچنین با ایجاد محدودیت‌های ترددی و تعطیلی بیشتر اصناف، عده‌ای از شهروندان علاوه بر سرگرمی و آموزش، فعالیت‌های اقتصادی خود را نیز در فضای مجازی ادامه می‌دهند.

او افزود: به عنوان مثال، این روزها خریدهای اینترنتی علی الخصوص اقلامی مانند پوشاک زنانه، بچگانه و لوازم آرایشی افزایش یافته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان باید توجه کنند که تنها از سایت‌هایی که دارای نماد اطمینان هستند، خرید خود را سفارش بدهند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: اگر مجبور به خرید از شبکه‌های اجتماعی هستید، حتما پس از اینکه کالا به درب منزل شما رسید و از سلامت آن اطمینان پیدا کردید، هزینه آن را پرداخت کنید.

سرهنگ گودرزی گفت: بیشتر کلاهبرداران با استفاده از بهانه‌های مختلف مانند کم بودن کالا، از شما درخواست بیعانه می‌کنند.

او افزود: توجه داشته باشید که بسیاری از این شیادان به همین بهانه مبلغی از شما دریافت کرده و بدون هیچگونه مسئولیت و تعهدی، از ارسال کالا خودداری می‌کنند.  

این مقام انتظامی بیان کرد: این افراد معمولا پس از دریافت پول، شماره افراد را مسدود (بلاک) می‌کنند. مشتریان نیز هیچ آدرس و نشانی از آن‌ها جز یک شماره تماس یا آیدی در شبکه‌های اجتماعی دارند و به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: این روزها کلاهبرداری‌های مختلف اعم از فیشینگ، بیشتر رخ می‌دهد و متاسفانه بسیاری از شهروندان به دلیل عدم آگاهی کافی، در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید