احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت منطقه ۱۵ در بر سر راه خراسان است و از همین روی دارای کاروانسراها و بناهای فاخری است که متاسفانه برخی اوراقچی‌ها در آنجا مستقر شده‌اند.

میدان شوش درحال از دست دادن بافت تاریخی خود است

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ احمد مسجد جامعی پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۵ با تایید اهمیت قابلیتهای تاریخی این منطقه ضمن سپاسگزاری از گزارش رابط شورایاری این منطقه اظهار داشت: منطقه ۱۵ حوزه اوراقچیهای تهران است و سابقا طرحی داده شد که این اوراقچیها به فرون آباد منتقل شوند و تا بحال هزار واحد اوراقچی منتقل شدهاند اما هنوز بسیاری از این اوراقچیها در این منطقه حضور دارند.

او در همین راستا ادامه داد: منطقه ۱۵ در بر سر راه خراسان است و از همین روی دارای کاروانسراها و بناهای فاخری است که متاسفانه برخی اوراقچی ها در آنجا مستقر شدهاند و برخی هم درحال تخریب و تبدیل به پاساژ هستند و میدان شوش با آن همه سابقا درحال از دست دادن بافت تاریخی خود است. متاسفانه بافت میدان شوش اکنون مرده است. درحالی که بافت قدیمی خوبی داشته است، اما اکنون تبدیل به محیطی برای پاساژ سازی شده است.

مسجد جامعی در خصوص موضوع تفرجگاه مسگرآباد نیز گفت: برخی از روحانیون و شخصیت های بزرگ تهران اهل مسگرآباد بودند و این محله قشلاق شعبه ای از ایل کلهر بود که میان مسگرآباد و لار رفت و آمد می‌کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمی‌دانم چرا در حوزه مسگر آباد مشکل فرمانداری داریم افزود: این مکان می‌تواند مانند محلات تهران باشد، زیرا اشخاص بزرگی آنجا رشد کردند. در آنجا قنات ها و فضای سبز خوبی وجود دارد و باید توجه شود.

مسجد جامعی همچنین متذکر شد: کوشک امیرسلیمانی و باغ امیر سلیمانی یک مجموعه هستند نه از هم جدا .

او در پایان افزود: زندان هارون الرشید هم احتمالا آتشکده است و زندان نبوده و قدمت آن به پیش از اسلام می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید