خزانه دار شورای شهر تهران گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری گم نشده و فقط در سامانه به ثبت نرسیده‌ است.

۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری گم نشده/ این مبلغ در سامانه شفافیت به ثبت نرسیده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حبیب کاشانی در یکصد و نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه گفت: از تمام هنرمندان و ورزشکاران و افراد اثرگذار درخواست می‌کنم به هر طریق گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی را به تصویر بکشند.

وی با اشاره به انتشار خبری پیرامون ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران و سو برداشت برخی رسانه ها گفت: این گزارش مستند به عملکرد اعلامی از سوی شهرداری است و در این عملکرد تا پایان مهر ماه در بخش نقدی و غیر نقدی اعتبار ابلاغی ۸۰ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بود و از این میزان ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است و پرداختی نیز ۴۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان بوده و ۲۱ هزار میلیارد تومان از آن را صرف کرده‌ایم.

به گفته عضو شورای شهر تهران، ما در هر ماه اعلام کرده‌ایم، درصد جذب پایین است و پیگیری‌ها به این منجر شد که در مهرماه ۳۳.۹ درصد به ثبت رسید؛ درحالیکه در مدت مشابه سال قبل ثبت هزینه‌ها ۲۶ درصد بوده است.

وی افزود: ۶۰ درصد از ۲۱ هزار میلیارد تومان حقوق، پنج درصد تملک دارایی مالی و ۳۵ تملک دارایی سرمایه‌ای است. رقم تملک دارایی سرمایه‌ای منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۳ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته و میزان عملکرد  نیز ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است. در سرفصل هزینه‌ای و حقوق کارکنان ابهاماتی برای افراد پیش آمد که چه اتفاقی برای ۱۷ هزار میلیارد تومان افتاد. این مبلغ گم نشده بلکه به ثبت نرسیده‌ است. موضوع این است که راهبری سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه به گونه‌ای است که تا مبالغ را ثبت کنند، زمان بر خواهد بود.

کاشانی با بیان اینکه پس از اتمام کار و تحویل پروژه‌ها نیز ثبت هزینه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: در سرفصل تملک دارایی مالی و سرمایه‌ای، ثبت هزینه‌ها پس از اتمام پروژه‌ها انجام می‌شود و با توجه به تأخیر در ارسال مدارک، هزینه‌ها نیز با تأخیر ثبت می‌شود. ثبت هزینه‌ها هشت درصد نسبت به سال قبل و ۱۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است. هرچند این میزان ثبت هزینه ایده آل ما نیست؛ اما تأخیر در ثبت برخی هزینه‌ها اجتناب ناپذیر است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید