بنابر اعلام مارک روته، نخست‌وزیر هلند، این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس به مدت ۵ هفته قرنطینه خواهد شد.

اعلام پنج هفته قرنطینه در هلند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «مارک روته» نخست وزیر هلند اعلام کرد که این کشور از هفته جاری به مدت پنج هفته با هدف مقابله با بحران شیوع کرونا قرنطینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: محدودیت های جدید کرونایی تا ۱۹ ژانویه/ ۳۰ دی ادامه خواهد داشت.  

بر اساس آخرین آمار منتشره ورد میترز، در هلند بیش از ۶۲۱ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده و تعداد جان باختگان ناشی از آن از مرز ده هزار نفر نیز گذشته است.

شبکه بی اف ام تی وی فرانسه گزارش داد: عده ای از معترضان به اعمال محدودیتهای جدید کرونایی دولت در مقابل مقر کابینه دولت در لاهه تجمع کرده بوده اند؛ مارک روته با اشاره به این تجمعات تصریح کرد که هلند به مدت پنج هفته تعطیل خواهد شد چرا که ما با یک آنفولانزای ساده مواجه نیستیم.

خبرگزاری فرانسه به نقل از نخست وزیر هلند افزود: به شهروندان هلندی توصیه می شود در خانه بمانند و حداکثر میزبان دو نفر در طی روز در منزل باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مشاغل غیرضروری به استثنای سوپرمارکتها، فروشگاه های مواد غذایی و داروخانهها از روز سه شنبه تعطیل هستند، همچنین مدارس از روز چهارشنبه تعطیل خواهند بود.

مارک روته ادامه داد: موزهها، سینماها، سالن های نمایش و سالن های ورزشی و همچنین باغ وحش ها نیز تعطیل خواهند بود.

اقدامات اعلام شده در روز سه شنبه شدیدترین اقدامات از زمان ابتلا به بیماری همه گیر کووید ۱۹ در هلند است؛ در ماه مارس (اسفند/فروردین)، هلند "قرنطینه هوشمند" را با بسته شدن مدارس اما باز بودن فروشگاه ها اعمال کرده بود.

شمار مبتلایان کووید-۱۹ در اروپا از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشته و تشدید محدودیت‌ها همزمان با کریسمس و تکاپوی دولت‌ها برای واکسیناسیون عمومی به اخبار کرونایی این روزهای قاره سبز تبدیل شده است.

آلمان نیز از روز چهارشنبه (۱۶ دسامبر/۲۶ آذر) به دلیل افزایش تعداد مبتلایان کرونا و رکوردشکنی شمار مرگ و میر، محدودیت های سراسری سختگیرانه ای را به اجرا می گذارد. این تصمیم روز یکشنبه توسط دولت های فدرال و ایالتی اتخاذ شد.

محدودیت های شدید نتیجه وخیم تر شدن وضعیت همه گیری در آلمان برای چندین هفته است. «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور پس از رایزنی با دولت های فدرال و ایالتی در برلین گفت: «تعطیلی جزئی که از ابتدای ماه نوامبر در حال اجرا است کافی نبود. ما مجبور به اقدام هستیم و اکنون باید اقدام می کنیم.»

«پتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به شرایط وخیم همه‌گیری کرونا در این کشور از مردم خواست در تعطیلات آخر سال بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت‌کنند.

یک سال پیش در چنین روزهایی یعنی اواسط ماه دسامبر۲۰۱۹ (اواخر آذر ۹۸) بود که وجود ویروس کرونا در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در۳۰دسامبر(۹دی) بصورت رسمی شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ را اعلام کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید