دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توییتر خود مدعی شد که دیوان عالی آمریکا علاقه ای ندارد تقلب در انتخابات را بررسی کند.

حمله ترامپ به دیوان عالی آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر بار دیگر دیوان عالی این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

وی در این پیام توییتری مدعی شد که دیوان عالی هیچ علاقه‌ای به بررسی بزرگترین تقلبی که در ایالات متحده آمریکا روی داده، ندارد که همین موضوع،‌ شرایط را برای وی در خصوص ارائه مواردی که صلاحیت بررسی در دیوان عالی دارند مشکل می‌کند.

ترامپ در ادامه این پیام توییتری به 75 میلیون رایی که در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) به وی داده شده،‌ اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در پیامی دیگر در صفحه توییتر، دیوان عالی آمریکا را به دلیل رد درخواست ابطال نتیجه انتخابات چهار ایالت آمریکا فاقد خرد و شجاعت خواند.

ترامپ در پیامی در این خصوص نوشت: «دیوان عالی واقعاً ما را ناامید کرد. هیچ خردی ندارد، هیچ شجاعتی ندارد!»

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شده است که دیوان عالی آمریکا درخواست ایالت تگزاس و ستاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور را رد کرد.

هر سه قاضی که از سوی ترامپ در این دادگاه منصوب شده‌اند نیز همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا این اقدام ایالت تگزاس و ستاد ترمپ را رد کردند.

ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواستار ابطال نتیجه انتخابات در ۴ ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این ۴ ایالت کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید