کشته شدن یک فرد سیاهپوست توسط پلیس اوکلاهاما در آمریکا باعث شکل‌گیری اعتراضاتی در این شهر و درگیری‌ با پلیس شد.

کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس اوکلاهاما

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، افسران پلیس شهر اوکلاهما روز جمعه درگیر یک تیراندازی مرگبار بودند. 

در ایمیلی که از اداره پلیس این شهر به دفتر نشریه نیوزویک ارسال شده، اداره پلیس اوکلاهما مرگ یک مرد سیاه‌پوست را تایید کرد اما نام وی و یا افسران حاضر در این قتل را فاش نکرد. 

این درگیری مقابل یک فروشگاه صورت گرفته بود و بنابر گزارش‌های رسیده افسران به تماسی که از این فروشگاه در رابطه با ایجاد مزاحمت یک فرد در خارج از فروشگاه صورت گرفته بود، پاسخ داده‌اند. پلیس نیز در توضیحات خود گفت: افسران پلیس پس از ورود مردی را یافتند که چاقو در دست داشت و هنگامی که آن مرد سیاه پوست که چاقو در دست داشت به افسران پلیس نزدیک شده است، ماموران عقب نشینی کرده و تقاضای پشتیبانی کرده‌اند.  

گزارش‌ها حاکی از آن است که اگرچه پلیس هویت مرد مقتول را فاش نکرده، اما خانواده وی گفتند که قربانی "بنی ادواردز" Bennie Edwards، یک سیاه پوست بی‌خانمان بود که از بیماری اسکیزوفرنی دوقطبی رنج می‌برد. 

ویدئوهایی که از این تیراندازی مرگبار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد ماموران در حالی که مرد شروع به دویدن به سمت آن‌ها می‌کند، به سمت وی شلیک می‌کنند. 

این در حالی است که براساس بیانیه ارسال شده از سوی اداره پلیس اوکلاهاما به دفتر نیوزویک، ماموران تلاش کرده بودند، مرد سیاه پوست چاقوی خود را به زمین‌اندازد. در این بیانیه همچنین آمده است:  مقتول از انداختن چاقو امتناع ورزیده و به سمت ماموران دویده و به همین دلیل ماموران به سمت وی شلیک کرده‌اند. 

در پی این حادثه، بسیاری از معترضان به منطقه‌ای که تیراندازی در آن رخ داد، هجوم بردند. این امر سبب درگیری میان پلیس و معترضان شده و گزارش‌ها نشان می‌دهد پلیس به سمت افراد معترض گاز فلفل اسپری کرده و با انها درگیر شده است. 

اوکلاهاما مرکز شهر ایالت اوکلاهاما و از ایالت‌های غرب میانه آمریکا است. تولسا از دیگر شهرهای این ایالت است. در درگیریهای نژادی تولسا در سال ۱۹۲۱ ، اوباش سفیدپوست به ساکنان سیاه پوست این شهر حمله کردند . براساس گزارش‌های یک کمیسیون ایالتی که بعدها در سال ۲۰۰۱ فاش شد بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ سیاه پوست در این حمله کشته شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید