رئیس مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است اعضای جمهوریخواه که ابطال نتیجه انتخابات در چهار ایالت را خواستار شده بودند، مایه ننگ کنگره هستند.

نانسی پلوسی جمهوریخواهان را مایه ننگ مجلس نمایندگان خواند

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، پلوسی شنبه در تارنمای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به رأی دیوان عالی این کشور، اعلام کرد: دیوان عالی بدرستی شکوائیه افراطی، غیرقانونی و غیردموکراتیک حزب جمهوریخواه برای لغو اراده میلیون‌ها رأی‌دهنده آمریکایی را رد کرد.

به نوشته وی، ۱۲۶ عضو جمهوریخواهی که این شکوائیه را امضا کردند، مایه ننگ مجلس نمایندگان شدند. آنها به جای پایبندی به سوگند خود برای حمایت و دفاع از قانون اساسی، تلاش کردند تا قانون اساسی را زیر سؤال برده و اعتماد عمومی به نهادهای مقدس دموکراتیک ما را تضعیف کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: همه‌گیری کرونا می‌تازد. حدود ۳۰۰ هزار نفر جانشان را از دست داده و ده‌ها میلیون نفر شغل خود را از دست داده‌اند. نابودی این ویروس به اقدام قوی و متحد نیاز دارد و جمهوریخواهان باید یکبار برای همیشه به زیر سؤال بردن انتخابات را پایان دهند؛ فوراً.

دیوان عالی آمریکا عصر جمعه شکوائیه مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای ابطال پیروزی جو بایدن را رد کرد.

این شکوائیه که از سوی ایالت تگزاس مطرح شده بود، مورد حمایت ۱۷ ایالت دیگر جمهوریخواه قرار گرفته بود و شماری از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان نیز آن را امضا کرده بودند.

این شکوائیه از دیوان عالی آمریکا می‌خواست؛ با تعویق نشست برگزینندگان که قرار است دوشنبه، رئیس جمهوری بعدی آمریکا را به طور رسمی تعیین کنند، آرای چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا را باطل اعلام کند.

در زمان حاضر، جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در برابر ۲۳۲ رأی الکترال ترامپ، به برتری دست یافته است و در حال معرفی کابینه و مقامات آتی آمریکاست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید