دیوان عالی آمریکا با شکایت انتخاباتی ترامپ درباره تقلب در آرای ایالت تگزاس مخالفت کرد.

مخالفت دیوان عالی آمریکا با شکایت انتخاباتی ترامپ در تگزاس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این تصمیم به کالج الکترال آمریکا اجازه برگزاری نشستی در روز دوشنبه را می‌دهد و انتظار میرود آنها رسما رای خود را به صندوق بیندازند و پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات سوم نوامبر را رسمی کنند.

بایدن ۳۰۶ رای الکترال مقابل ۲۳۲ رای الکترال ترامپ به دست آورده است. این مجموع آرای ۵۰ ایالت به علاوه واشنگتن دی.سی است. چهار ایالت مورد مناقشه شامل جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در مجموع ۶۲ رای الکترال خودشان را به بایدن دادند. برای ورود به کاخ سفید حداقل ۲۷۰ رای نیاز است.

قضات دیوان عالی آمریکا در حکم کوتاهی با بیان اینکه ایالت تگزاس مبنای قانونی برای طرح این شکایت ندارد، به سرعت به آنچه ترامپ بهترین فرصت خودش برای تغییر نتیجه این انتخابات توصیف کرده بود، پایان دادند.

در حالیکه بایدن در آستانه به دست گرفتن دولت در بیستم ژانویه موجی از انتصاب‌های جدید به راه انداخته است، ترامپ و تیم حقوقی او چندین شکایت در چندین ایالت دارند که به نادرستی مدعی تقلب انتخاباتی است و نتایج را به چالش می‌کشد.

هدف ترامپ از مدت‌ها پیش، رساندن پرونده‌های حقوقی به دیوان عالی آمریکا بوده است؛ جایی که او سه قاضی جدید منصوب کرد و اکنون اکثریت ۶ به ۳ در دست محافظه‌کاران قرار دارد. شکایتی که تگزاس به جریان انداخته بود و مورد حمایت ۱۷ ایالت دیگر و بیش از ۱۰۰ عضو جمهوری‌خواه کنگره قرار گرفت، این فرصت را به او می‌داد.

با رد شکایت مورد نظر تگزاس در دیوان عالی، یک سخنگوی جو بایدن گفت که "جای تعجب ندارد" که این دیوان "تلاش‌های بی‌اساس" برای رد شکست انتخاباتی ترامپ را رد کند.

در طرح شکایت تگزاس استدلال شده بود که تغییراتی که این چهار ایالت در فرایندهای انتخاباتی در بحبوحه پاندمی کرونا ایجاد کردند تا رای‌گیری پستی گسترش یابد، غیر قانونی است.

کن پاکستون، دادستان کل جمهوریخواه تگزاس که از متحدان ترامپ و ارائه کننده این شکایت است، در بیانیه‌ای گفت: جای تأسف است که دیوان عالی کشور تصمیم گرفت این پرونده را مورد بررسی قرار ندهد و تصمیم گرفت تا عدم پیروی از قانون انتخابات فدرال و قانون ایالتی از سوی این چهار ایالت را طبق قانون اساسی تعیین کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید