از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در استان زنجان تاکنون، جواب آزمایش ۴۰ هزار و ۷۳ نفر بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که ۲۲۰ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته مبتلا شده‌اند.

بیش از ۴۰ هزار زنجانی به ویروس کرونا مبتلا شدند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به کووید ۱۹ بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز ۳۳ هزار و ۷۶۹ مورد بوده است که ۱۹۵ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۴۰ هزار و ۷۳نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۶ هزار و ۳۰۴ نفر در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که ۵ هزار و ۱۲۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۲۵ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که هشت نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۱۷ هزار و ۵۹۳ نفر اعلام شده است.

در این راستا و با توجه به اینکه همه‌گیری کرونا، مشکلات عدیده‌ای را در بین مردم موجب شده است، از این رو اقشار مختلف مردم اقداماتی را برای کمک به هم‌نوعان خود انجام و می‌دهند که در این رابطه محمد حسنی از اهدای ۱۵ هزار ماسک در سامانه هست اینجا، بین مردم مناطق محروم و مستضعف استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سامانه «هست اینجا» متعلق به موسسه دانش‌بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است، افزود: این سامانه از اوایل مردادماه سال‌جاری با هدف توزیع مستقیم کالاهای ضروری مردم و حذف واسطه‌ها و دلالی از این کالاها آغاز به کار کرد.

فعال فرهنگی اجتماعی ادامه داد: همزمان با عرضه ماسک، امکان اهدای ماسک به مناطق محروم و مستضعف نیز فراهم شد که مردم می‌توانستند علاوه بر سفارش ماسک، به تعداد دلخواه خود نیز ماسک هدیه کنند که با استقبال مردم قرار گرفته است.‌

وی اذعان داشت: ماسک‌ها طی فرآیندی پس از شناسایی مناطق محروم و مستضعف شهرها و روستاهای مختلف استان، از طریق گروه‌های جهادی، بین مردم این نواحی توزیع می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید