دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان «سلیم عیاش» را که در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان دست داشته است به ۵ دوره حبس ابد محکوم کرد.

متهم پرونده ترور «رفیق حریری» به ۵ دوره حبس ابد محکوم شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه بین المللی ویژه لبنان امروز (جمعه) حکم نهایی «سلیم جمیل عیاش»، که به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان محکوم شده بود را صادر کرد. این دادگاه سلیم عیاش را به ۵ دوره حبس ابد محکوم کرد.

طی جلسه استماع در نوامبر که سلیم عیاش متهم اصلی پرونده ترور رفیق حریری اعلام شد، دادستان‌ها اعلام کردند، حبس ابد تنها حکم عادلانه و مناسب برای سلیم عیاش است. آن‌ها تأکید کردند که عملیات ترور رفیق حریری، خطرناک‌ترین حمله تروریستی در خاک لبنان بود و املاک عیاش باید مصادره شود.

دادگاه ویژه ترور رفیق حریری، پیشتر سه متهم دیگر یعنی «اسعد صبرا، حسین عنیسی و حسن حبیب مرعی» را که به صورت غیابی محاکمه شده بودند، تبرئه کرده بود.

دادگاه بین‌المللی کیفری [لاهه] پیش از این در قرائت رأی نهایی پرونده ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان اعلام کرده بود: «سلیم عیاش» در ترور «رفیق حریری» مشارکت داشته اما هیچ مدرکی دال بر مشارکت [شهید] مصطفی بدرالدین، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب در ترور رفیق حریری وجود ندارد. به‌زودی حکم تبرئه عنیسی، صبرا و مرعی صادر می‌شود. یک ماه فرصت وجود دارد تا به متن حکم اعتراض و یا درخواست تجدید نظر داده شود.

دادگاه لاهه پیش از آن شهید مصطفی بدرالدین، سلیم عیاش، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب مرعی را به عنوان متهمان اصلی پرونده ترور رفیق حریری اعلام کرده بود.

رفیق حریری در انفجاری شدید که در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ بیروت را لرزاند، هدف قرار گرفته شد که ۲۱ نفر دیگر نیز در جریان این انفجار جان باختند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید