عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت دموکراسی اروپا مدیون ترکیه است با این حال، رویکرد و تصمیم تحریم علیه ترکیه یک اقدام کاملا غیرعاقلانه است.

اتحادیه اروپا به جای تحریم با گفتمان دیپلماتیک با ترکیه مذاکره کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در نشست رسانه‌ای در دفتر مرکزی این حزب گفت: دموکراسی اروپا مدیون ترکیه است. با این حال، رویکرد و تصمیم تحریم علیه ترکیه یک اقدام کاملا غیرعاقلانه است.

وی اظهار داشت: هر مسئله‌ای را که شما به عنوان ۵ مشکل اصلی اتحادیه اروپا نام ببرید، این نهاد قادر به مدیریت آن بدون ترکیه نیست. اتحادیه اروپا باید میانه‌روی‌ و اعتدال را رعایت کرده و با گفتمان دیپلماتیک با ترکیه مذاکره کند، نه اینکه از ادبیات تحریم استفاده کند.

چلیک گفت: مخالفت فرانسه با ترکیه سیاست درستی نیست، این رویکرد فرانسه را به طور فزاینده‌ای درگیر سیاست‌های حاشیه‌ای می‌کند.

وی تصریح کرد: تصمیم فرانسه درخصوص قره‌باغ به لحاظ قانونی فاقد اعتبار است اما به لحاظ نمایش نگرش دولت فرانسه تامل‌برانگیز است. فرانسه کشوری است که به‌دلیل رفتارهای غیر طبیعی و پرخاشگرانه عامل بیشترین موارد نقض حقوق بین‌المللی به شمار می‌رود. فرانسه باید با خودش روبرو شود.

عمر چلیک افزود: با یونان در جغرافیای مشترک زندگی می‌کنیم، یونان با مددخواهی از کشورهای دوردست و اقدامات تحمیلی علیه ترکیه هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید