دادستان‌های فرانسوی از دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق این کشور درخواست کردند تا او را به ۴ سال حبس محکوم کنند.

دادستان‌های فرانسوی خواستار ۴ سال حبس برای سارکوزی شدند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، دادستان‌های فرانسوی در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مالی «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه خواستار محکوم شدن وی به ۴ سال حبس شدند.

دادستان‌های فرانسوی همچنین از قضات دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی نیکلا سارکوزی خواسته‌اند که «تیری ارزوگ» وکیل سارکوزی را نیز به دلیل مشارکت داشتن در فساد مالی وی در دوران ریاست جمهوری و پنهان کردن حقیقت از دادگاه، به ۵ سال حبس محکوم کنند.

اگر دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی نیکلا سارکوزی درخواست محکوم شدن وی به ۴ سال حبس را بپذیرد، رئیس‌جمهور سابق فرانسه باید دست‌کم ۲ سال را در زندان بگذارند، زیرا حداکثر نیمی از مدت حبس وی قابل تبدیل به حبس تعلیقی خواهد بود.

سارکوزی متهم است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ از منابع مالی مشکوکی که که رد آن به لیبی می‌رسد، برای تأمین مالی کارزار انتخاباتی خود استفاده کرده و پس از آن در جریان انتخابات سال ۲۰۱۲ نیز تخلف مالی مشابهی را مرتکب شده است.

پرونده دیگری که سارکوزی را به دادگاه کشانده است نیز به نوعی با تخلفات مالی وی در ارتباط است. در سال ۲۰۱۳ قضات درگیر پرونده فساد مالی سارکوزی تصمیم گرفتند که با استراق سمع از وی به اطلاعاتی در زمینه این پرونده دست پیدا کنند، اما پس از چند ماه متوجه شدند که سارکوزی برای ارتباط با وکیلش «تیری ارزوگ» از یک خط ارتباطی محرمانه به نام «پل بیسموت» استفاده می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید