فیصل فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز به منظور ملاقات و گفت و گو با مقامات ارشد سودان به این کشور سفر می‌کند.

سفر وزیر خارجه عربستان به سودان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه شنبه به شهر «خارطوم» پایتخت کشور سودان سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان سفر مذکور قرار است با مقامات ارشد سودانی دیدار و گفتگو کند. طبق اعلام قبلی، بن فرحان با «عمر قمر الدین» همتای سودانی خود دیدار و با وی در خصوص مسائل مختلف رایزنی می کند.

خبرگزاری رسمی عربستان همچنین اعلام کرده است که بن فرحان در جریان سفر خود به خارطوم با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر این کشور دیدار می کند.

پس از عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی، این اولین سفر وزیر خارجه عربستان به خارطوم محسوب می شود. تاکنون بسیاری از رسانه ها از نقش آفرینی عربستان در شکل گیری سازش میان سودان و رژیم صهیونیستی سخن گفته اند.

اخیراً «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان سخنانی را در توجیه عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی مطرح کرد و چندی پیش نیز «عمر قمر الدین» وزیر خارجه سودان اذعان کرد که عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی شرط اصلی برای حذف نام «خارطوم» از لیست سیاهِ ایالات متحده آمریکا بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید