هشت باشگاه والیبال کشورمان در فهرست محرومیت فدراسیون بین‌المللی قرار گرفته‌اند و مجوز نقل و انتقالات خارجی و شرکت در تورنمنت‌های جهانی را ندارند.

قرار گرفتن ۸ باشگاه والیبال ایران در فهرست فدراسیون بین‌المللی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بدهی باشگاه‌های ایرانی به بازیکنان و مربیان خارجی، پرونده‌های متعددی علیه والیبال ایران در فدراسیون بین‌المللی ایجاد کرده است. فدراسیون بین‌المللی باشگاه‌های متخلف را با محرومیت از نقل و انتقال یا شرکت در تورنمنت‌های جهانی مجازات می‌کند.

در لیست محرومیت‌های والیبال جهان، هشت باشگاه ایرانی حضور دارند. شهرداری ارومیه به خاطر چهار پرونده، سایپا، شهرداری تبریز و شهرداری ساری هر کدام به خاطر ۲ پرونده و تعاون گنبد، شهرداری اراک، شهرداری ورامین و متین ورامین هر کدام به خاطر یک پرونده، از سوی فدراسیون جهانی محروم شده‌اند.

شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز و شهرداری ورامین هم از نقل و انتقالات بین‌المللی محروم هستند و هم از شرکت در تورنمنت‌های جهانی محروم شده‌اند اما پنج باشگاه دیگر فقط اجازه نقل و انتقالات بین‌المللی را ندارند.

همین مشکل در سال ۲۰۱۹ باعث شد که شهرداری ورامین با وجود قهرمانی در ایران و آسیا، نتواند در مسابقات جام باشگاه‌های جهان شرکت کند.

فدراسیون والیبال ایران در سال‌های اخیر بارها مجبور شده که برای حل مشکل بدهی باشگاه‌های ایرانی وارد عمل شود اما همچنان این مسئله حل نشده است.

در این فصل هم اگر شهرداری ارومیه یا شهرداری ورامین قهرمان ایران و آسیا شوند، نمی‌توانند به جام باشگاه‌های جهان بروند. باشگاه سایپا هم با وجود اینکه از انتقال سید محمد موسوی به تیم پیاچنزا ناراضی است و ادعا دارد که این بازیکن بدون دریافت رضایت‌نامه از سایپا به این باشگاه ایتالیایی رفته، به دلیل محرومیت خود نمی‌تواند در فدراسیون بین‌المللی شکایتی مطرح کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید