فرانسه در راستای اقدامات مداخله‌جویانه خود در تشکیل کابینه جدید لبنان هیأتی از نمایندگان خود در پارلمان اروپا را به این کشور فرستاد.

ورود هیأت فرانسوی پارلمان اروپا به لبنان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، طی ساعات اخیر هیأتی از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا وارد شهر «بیروت» پایتخت لبنان شده است. هدف از این سفر، رایزنی مقامات فرانسوی با لبنانی‌ها در خصوص تشکیل کابینه است.

بر اساس این گزارش، هیأت مذکور قصد دارد در جریان سفر خود به لبنان از آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید این کشور مطلع گردد. قرار است به زودی نیز «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه عازم لبنان شود.

روزنامه الجمهوریه اعلام کرده است که هیأت فرانسوی ظهر امروز با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و سپس «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه دیدار و گفتگو می‌کند. هیأت فرانسوی خواستار اجرای طرح فرانسه برای تشکیل دولت لبنان است.

پیشتر هم «ابراهیم الموسوی» نماینده پارلمان لبنان و عضو کمیسیون «وفاداری به مقاومت» در سخنانی از مداخلات سیاسی ایالات متحده آمریکا و دیگر طرف‌های اروپایی نظیر فرانسه در این کشور به شدت انتقاد کرده بود.

وی در این خصوص گفته بود: در حال حاضر شاهد مداخلات سیاسی مستقیم فرانسه و ایالات متحده آمریکا در لبنان هستیم. علت این مداخلات، آن است که فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها از طریق راهکار نظامی نمی‌توانند به اهداف خود در لبنان دست پیدا کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید