رییس‌جمهور ترکیه گفت پیروزی در قره‌باغ از لحاظ حقوق بین‌الملل، دیپلماسی و نظامی چون برای جمهوری آذربایجان حلال است و ترکیه در همه مجامع حامی مظلومان خواهد بود.

اردوغان بر اهمیت پیروزی آذربایجان در قره‌باغ تاکید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه مجازی مسیر کاراکورت-خراسان تاکید کرد: به یمن مبارزات برادران آذربایجانی‌مان، امروز بر فراز قره‌باغ دیگر نه کهنه پارچه، بلکه ماه و ستاره به اهتراز درآمده است.

اردوغان افزود: پرچم آذربایجان به عنوان نماد ایثارگری شهدایمان در قره‌باغ کوهستانی با افتخار به اهتزاز درمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی در قره‌باغ چه از لحاظ حقوق بین‌الملل ‌و چه دیپلماسی و نظامی چون شیر مادر برای آذربایجان حلال است، گفت: ترکیه همواره و در همه مجامع از حق، حقیقت و مظلومان حمایت کرده و حمایت خواهد کرد و به سیاست خود در این راستا ادامه خواهد داد.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه در برابر تهدیدات هرگز سر خم نکرده، نگریخته و نترسیدیم و همواره محکم و استوار ایستادگی کرده‌ایم، تصریح کرد: ما همیشه شرافتمندانه در کنار عدالت در سوریه، صلح و ثبات در عراق و مشروعیت در لیبی ایستاده‌ایم.

وی تاکید کرد: کینه و نفرت کسانی که چشمانشان کور و قلب‌هایشان تیره شده٬ نمی‌تواند ما را از مسیرمان باز دارد، برعکس شور و شوق ما را افزایش می‌دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین در پایان سخنان خود درباره پروژه فوق گفت: با افتتاح مسیر کاراکورت-خراسان بر جاذبه شهر قارص به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز راه ابریشم بیش از پیش افزوده خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید