دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با انتشار اطلاعیه ای، نتیجه نهایی بررسی پرونده فوت نوزاد دوماهه آبدانانی را اعلام کرد.

نتیجه بررسی پرونده فوت نوزاد آبدانانی مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مطالبی که در اطلاعیه ادامه آمده، نتیجه نهایی بررسی و ارزیابی پرونده درمانی و اقدامات انجام شده در خصوص مرگ شیرخوار آبدانانی است که در کمیسیون فوق تخصصی با حضور فوق تخصصین مربوطه در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام برگزار شده و برای تنویر افکار عمومی و شرح ماجرا و مراحل درمان و اقدامات انجام شده بر روی این شیرخوار از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام منتشر می‌شد.

این شیرخوار در زمان تولد با آپگار پایین (نمره آپگار: تست پس از تولد بر روی نوزادان برای تعیین سطح سلامت نوزاد) در شهرستان آبدانان متولد شده و پس از مراحل احیاء و اینتوباسیون برای درمان به بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام اعزام شده و در مرکز NICU آن مرکز به مدت ۱۶ روز بستری شد به طوری که در ادامه درمان، به دلیل مشکلات مربوط به بلع؛ تغذیه با شیر مادر از طریق NGT صورت گرفت.

اما علیرغم نیاز شیرخوار به لوله تغذیه و اکسیژن؛ با رضایت شخصی والدین از بیمارستان ترخیص می‌شود.

در تاریخ نهم آذرماه شیرخوار ۴۵ روزه با مشکل زمینه‌ای قبلی و با تشخیص احتمالی تشنج از شهرستان آبدانان اعزام شده و در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده است.

طی روند درمان؛ این شیرخوار دچار دیسترس تنفسی و برادیکاردی می‌شود و به همین دلیل از تاریخ دهم آذرماه(انتقال به PICU) تا زمان فوت یعنی روز سیزدهم آذرماه (در ساعت ۱۲:۴۵) چهار بار تحت عملیات احیای قلبی تنفسی قرار گرفت.

همچنین بر اساس اظهارات متخصصین درگیر در روند درمان و سایر حاضرین در جلسه بررسی پرونده شیرخوار مذکور؛ اقدامات احیاء مطابق با اصول علمی انجام گرفته و در آخرین احیا قلبی ریوی (ساعت ۱۲ ظهر) به مدت ۴۵ دقیقه تمام اقدامات لازم طبق پروتکل احیاء انجام شده و متاسفانه موفقیت آمیز نبوده و در پایان عملیات احیاء قلبی ریوی علاوه بر معاینات بالینی کامل توسط تیم احیاء؛ نوار قلب با دو دستگاه متفاوت گرفته شده که در هر دو ایزوالکتریک (خط صاف) مشهود بوده و صدور گواهی فوت بعد از معاینه مجدد و اطمینان از عدم وجود علائم حیاتی در حدود ساعت ۱۳:۲۵ دقیقه صادر و جسد به سردخانه بیمارستان منتقل شده است.

ضمناً جسد در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه با رضایت والدین تحویل آنان شده است. لذا گواهی فوت صادره مشکلی نداشته و مورد تایید همه متخصصین حاضر در جلسه است.

در ضمن با توجه به وجود دو دستگاه اکسیژن ساز هرکدام با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه در بیمارستان؛ اکسیژن مورد نیاز تمام بخش‌ها به صورت سانترال تامین شده و بنابراین در بخش اطفال نیز از کپسول اکسیژن‌ساز پرتابل استفاده نمی‌شود.

همچنین این بررسی‌های فوق‌الذکر در کمیسیون فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با حضور فوق تخصصی قلب کودکان، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، فوق تخصص نوزادان و متخصص قلب (مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی) انجام شده و طبق اظهار نظرات این افراد؛ تمامی اقدامات درمانی مبتنی بر اساس دستورالعمل‌های علمی و دقیق انجام شده و CPR شیرخوار کاملاً علمی و دقیق بوده و فوت آن نیز بر اساس شواهد و مستندات پرونده کاملاً صحیح بوده است.

لازم به ذکر است که مضاف بر نتیجه این کمیسیون فوق تخصصی؛ پرونده درمانی این شیرخوار برای بررسی‌های بیشتر و وجود هرگونه قصور و کوتاهی احتمالی در مراحل درمان؛ در اختیار مراجع قانونی از جمله سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی استان قرار گرفته است و در صورت تایید هرگونه قصور و کوتاهی توسط پزشکی قانونی و یا نظام پزشکی برابر مقررات برخورد خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    همیشه همین بوده هیچ وقت کسی نمیگه ماست من ترشه.مثل اون شش نفری که دریک روزدربیمارستان قلب تهران فوت شدن وهیچکس محکوم نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید