رئیس جمهور مصر و رئیس جمهور آمریکا، درباره مهم‌ترین تحولات منطقه به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

 گفت‌وگوی ترامپ با رئیس جمهور مصر

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز پنجشنبه، مهم‌ترین تحولات منطقه و راه‌های توسعه روابط میان خود را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «رأی الیوم»، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که دو طرف ضمن تبادل نظر، درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای دارای اهمیت مشترک برآوردهایی انجام داده‌اند و از طرفی، درباره روابط دو جانبه میان خود رایزنی کرده‌اند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در این تماس بر «ارزش شراکت مثمرثمر» دو طرف، «همکاری سازنده» و «محوریت تفاهم متقابل میان دو کشور در زمینه تقویت امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه» تأکید کرده است.

در مقابل، عبدالفتاح السیسی نیز ضمن تشکر از تلاش‌های همتای آمریکایی خود در  «نهادینه کردن روابط دوستانه مستمر»، بر ادامه تلاش‌های قاهره برای توسعه روابط راهبردی دو کشور تأکید کرده است.

این تماس تلفنی در حالی صورت گرفته است که منابع صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داده بودند که عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در تلاش است تا با مشارکت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نشستی برگزار کند.

 پیش از این تماس تلفنی نیز رئیس تشکلات خودگردان فلسطین به مصر سفر کرده بود و با السیسی رئیس جمهور این کشور درباره آخرین تحولات فلسطین و مسائل مشترک رایزنی‌هایی انجام داده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید