رئیس جمهور عراق امروز در دیدار با سفیر ایران در بغداد، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد.

رئیس جمهور عراق ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

به گزارشسلام نو به نقل از مهر، برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه دوم دسامبر ۲۰۲۰، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد و بر ضرورت ممانعت از تشدید تنش در منطقه تاکید کرد.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: برهم صالح امروز در کاخ صلح بغداد با ایرج مسجدی سفیر ایران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار روابط دوجانبه و راههای توسعه چشم انداز همکاری مشترک در همه زمینه ها به گونه ای که به نفع دو ملت همسایه باشد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تحولات سیاسی منطقه ای مورد رایزنی قرار گرفت.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر ضرورت کاهش تنش ها در منطقه و مخالفت با همه اقدامات خشونت آمیز و حملاتی که امنیت کشورها و سلامت شهروندان آن را تهدید می کند، تاکید کرد.

وی ضمن محکوم کردن جنایت ترور محسن فخری زاده بر ضرورت حمایت از ثبات و امنیت و صلح منطقه تاکید کرد.

صالح گفت: عراق بر مخالفت با اقدامات خشونت آمیز و تنش هایی که امنیت و ثبات منطقه را از بین می برد، تاکید دارد و به دنبال سیاست دوری از درگیری ها و کشمکش هایی است که بر امنیت و ثبات داخلی آن تاثیر می گذارد.

رئیس جمهور عراق بیان کرد: عراق حامی همسویی و همکاری منطقه ای و بین المللی برای تثبیت صلح وثبات کشورها و ملتهای منطقه است.

از سوی دیگر ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد هم برای پایبندی تهران به امنیت و ثبات عراق و تقویت روابط اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور و دو ملت همسایه تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید