خبرنگار ویژه روزنامه واشنگتن از جدال لفظی میان وزرای خارجه ترکیه و آمریکا در نشست محرمانه دیروز خبر داد.

افشای جدال لفظی چاووش اوغلو و پمپئو در نشست ناتو

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جان هادستون خبرنگار واشنگتن پست در حوزه امنیت ملی و دیپلماسی در پیام توییتری با اشاره به گزارش یک روزنامه یونانی نوشت: پمپئو در نشست محرمانه ناتو از ترکیه انتقاد کرد و گفت آنکارا با اصول ائتلاف مخالف است و انسجام آن را از بین می برد.

هادستون در ادامه می نویسد، چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با عصبانی شدن از این سخنان، ایالات متحده را به حمایت از سازمان های تروریستی متهم کرد.

چاووش اوغلو در ادامه گفت: آلمانیها بر خلاف آمریکا میانجی گران منصفی در ائتلاف هستند.

اظهارات پمپئو علیه سیاست های ترکیه در حالی عنوان می شود که روابط پرفراز و نشیب ترکیه و آمریکا که در دوران زمامداری ترامپ ادامه داشت، در آخرین روزهای زمامداری ترامپ با یک بحران جدید مواجه شده است.

دو کشور در طول سالهای گذشته در زمینه حمایتهای آمریکا از گروههای کرد در سوریه، سیاستهای لیبی در شرق دریای مدیترانه، مساله سیستمهای دفاع هوایی اس ۴۰۰ روسی و خرید این سیستمها از سوی ترکیه، مساله قبرس، تنظیم روابط ترکیه با روسیه و ایران، مساله قره باغ، تغییر کاربری کلیسا- موزه ایاصوفیه و تبدیل موزه کاریه به مسجد، دارای اختلافات عدیده ای بودند ولی به رغم این مشکلات روابط دو کشور عمدتا به اتکای روابط شخصی ترامپ و رجب طیب اردوغان روسای جمهور دو کشور تا به امروز بدون اینکه این بحرانها تعمیق شود، ادامه داشت.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ترکیه از قبل اعلام کرده بود که در بعد از اعلام نتایج رسمی به رییس جمهوری منتخب تبریک خواهد گفت، وی با قطعی شدن تقریبی نتایج، اردوغان مانند بسیاری دیگر از رهبران جهان،‌ هم به بایدن تبریک گفت و هم با ارسال پیامی به ترامپ، از وی بدلیل تلاش‌هایش در پیشبرد روابط دو کشور تشکر کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید