وزارت امورخارجه ترکیه شب گذشته طی بیانیه‌ای ترور شهید "محسن فخری‌زاده" را محکوم نمود.

وزارت خارجه ترکیه، ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، وزارت امور خارجه ترکیه همچنین این ضایعه را به دولت ایران و خانواده شهید فخری‌زاده تسلیت گفت.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: ما از کشته‌شدن دانشمند ایرانی محسن فخری‌زاده بر اثر حمله مسلحانه متأثر شدیم و این اقدام شنیع را محکوم می‌کنیم و به دولت ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوییم.

ترکیه اعلام کرد: آنکارا با هر اقدامی که صلح و آرامش منطقه را برهم می‌زند، مقابله می‌کند و تمام انواع تروریسم فارغ از عامل و هدف این اقدام را مردود می‌داند.

وزارت امورخارجه ترکیه ابراز امیدواری کرده است که عاملان این اقدام شناسایی و در برابر عدالت مجازات شوند.

ترکیه همچنین از تمام طرف‌ها خواسته که خویشتنداری و با تدبیر عمل کنند و از اقداماتی که موجب تشدید در منطقه می‌شود، خودداری کنند.

پیش از این نیز، "دوغو پرینچک" رهبر حزب وطن ترکیه با محکوم کردن ترور دانشمند برجسته هسته‌ای ایرانی نوشته بود: مرحوم فخری زاده شهید همه ماست. ما در صفی واحد با کشور برادر، ایران هستیم.

وی افزوده بود: ترور گرگ های وحشی اما در آستانه مرگ آمریکا و اسرائیل را تقبیح و محکوم می‌کنیم.

تروریست های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی‌ و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید