رئیس سازمان انرژی اتمی گفت شهید فخری‌زاده زیرساخت‌های پدافند هسته‌ای را به نحو احسن ایجاد کرد.

روایت صالحی از همکاری با شهید فخری‌زاده

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی درباره شهید محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور عنوان کرد: همکاری‌های خوبی را در عرصه‌های مختلف به خصوص در امر پدافند هسته‌ای با همدیگر داشتیم.

وی افزود: شهید دکتر فخری زاده تخصصشان تخصص فیزیک هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای بود و دکترای خود را در یک پروژه خیلی خوبی تحت عنوان شناسایی نیوترون‌ها با همکاری دکتر عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی نوشتند و تز بسیار با ارزشی بود.

صالحی بیان کرد: جناب فخری زاده کارهای متنوع زیادی را انجام دادند و به اعتبار مسئولیتی که داشتند نمی‌توانستند خیلی کارهای علمی خود را منتشر کنند و تا یکی دو سال پیش هم عکس ایشان در جایی منتشر نشده بود. به همین اعتبار هم کارهای علمی که انجام می‌داد، به صورت گزارش‌های تکنیکی در خود سازمانشان بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مسئولیت شهید فخری زاده به عنوان رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع خاطرنشان کرد: ایشان بیشتر در ش.م.ح پدافند هسته‌ای فعالیت‌های گسترده‌ای داشت.

وی با ذکر این نکته که نیروهای مسلح هر کشوری دارای چنین بخشی است که بتوانند در مقابل حملات شیمیایی و هسته‌ای کشورهای دیگر پدافند انجام دهد، اظهار داشت: این کار نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی دارد و یک مسئله علمی جدی است که آقای فخری زاده در این زمینه گام‌های بلندی را برای کشور برداشت و زیرساخت‌های پدافند هسته‌ای را به نحو احسن ایجاد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید