معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل خواستار پایبندی همه طرف‌ها به حل و فصل سیاسی مساله سوریه شد.

تاکید چین بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «گنگ شوانگ» روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست ویدیویی علنی شورای امنیت در مورد مسائل سیاسی و بشردوستانه سوریه افزود: بحران سوریه نزدیک به ۱۰ سال طول کشیده است حل هر چه زودتر مسأله سوریه انتظار همه مردم سوریه و همچنین با منافع مشترک کشورهای منطقه و جامعه بین المللی منطبق است.

او گفت: چین معتقد است که جامعه بین المللی باید با هماهنگی سیاسی، اقتصادی، امنیتی و سایر زمینه ها و اجرای جامع آنها، تحقق صلح، ثبات و توسعه در سوریه را به طور مشترک ترویج دهد.

گنگ اظهار کرد: چین همیشه قاطعانه از روند سیاسی «استقلال سوری ها، حق حاکمیت سوری ها بر خود» پشتیبانی و از مردم این کشور حمایت می کند که  به طور مستقل آینده و سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی از همه طرف های سوریه درخواست کرد اختلافاتشان را از طریق گفت و گو و مشورت کاهش دهند و کار کمیته قانون اساسی را پیش برند و  دور بعدی کنفرانس را در شرایط مناسب برگزار کنند.

معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل تصریح کرد: باید استقلال فعالیت شورای قانون اساسی حفظ شود و مورد دخالت خارجی قرار نگیرد و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه باید مورد حفاظت قرار گیرد.

گنگ تاکید کرد: چین از سفرهای فشرده اخیر "گیر پدرسون" فرستاده ویژه سازمان ملل به کشورهای منطقه برای افزایش میانجیگری سیاسی قدردانی می کند و در ضمن «روند آستانه» و کشورهای منطقه را به ایفای نقش فعال تشویق می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید