سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، از کاهش ۳۰ میلیونی قیمت خودرو در ۲۵ تا ۳۰ روز گذشته خبر داد.

قیمت روز خودرو ۴ آذر ۹۹/ قیمت پراید در بازار ریزشی شد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، در حالی که روکود بازار خودرو را فراگرفته است، روند ریزشی قیمت‌های همچنان ادامه دارد. براساس گزارش‌ها نرخ پراید به حدود ۱۰۰میلیون تومان رسیده و پیش بینی می شود در روزهای آینده کمتر هم شود. 

با آغاز محدودیت‌های شدید کرونا نمایشگاه‌های خودرو به مدت دو هفته تعطیل شدند، رکود بازار را فرا گرفته اما با این حال خرید و فروش کم و بیش در سایت‌های اینترنتی وجود دارد.  آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که قیمت ها همچنان کاهشی است. 

در همین حال با توجه به روند اتفاقات انتخابات آمریکا و آغاز انتقال قدرت به دولت جو بایدن، همچنین معرفی وزیر خارجه بایدن که از حامیان برجام است، بازار ارز در ایران نیز روند کاهش خود را حفظ کرده و براساس گزارش‌های قیمت دلار امروز به ۲۵ هزار و سیصد تومان رسیده است. 

کاهش قیمت ارز تاثیر زیادی در بازار خودرو دارد و ادامه این روند و یا حتی تثبیت آن می‌تواند در کاهش قیمت خودرو موثر باشد. 

قیمت روز انواع خودرو در بازار

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره آخرین وضعیت قیمت ها در بازار خودرو گفت "آخرین به روزرسانی قیمت‌ها از سوی نمایشگاه داران خودرو مربوط به پنج شنبه ۲۹ آبان می‌شود که نشان می‌دهد قیمت خودروهای داخلی، مونتاژ و خارجی نسبت به ۲۵ تا ۳۰ روز قبل، ۳۰ درصد کاهش یافته است."

او ادامه داد: "بر اساس آخرین قیمت‌های بازار خودرو که مربوط به ۲۹ آبان ماه می‌شود، خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۸۹ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان، سمند با قیمت ۱۶۱ تا ۱۶۲ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ با قیمت پایه ۱۰۰ میلیون تومان، تیبا صندوق دار با قیمت ۱۱۷ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان و ساینا با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان معامله شده است."

موتمنی گفت: «کانال نمایشگاه‌های خودرو و شماره گذاری تعطیل است از این رو قیمت خودروها در حال حاضر به صورت رسمی نیست اما به طور کلی با توجه به وضعیت بازار و تولید و نرخ ارز، انتظار کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.»

قیمت پراید 

در این بین انتظار کاهش قیمت پراید بیش از دیگر  محبوب بازار است، پراید در هفته های اخیر نیز ریزش زیادی را تجربه کرده و گفته می شود احتمالا به زودی به زیر صد میلیون تومان خواهد رسید. 

نعمت‌الله کاشانی‌نسب  نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران در این رابطه گفته است: «فعلا قیمت پراید به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده که البته این رقم هم واقعی نیست. اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند قیمت پراید هم به زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.»

البته مدل های مختلف پراید قیمت ‌های متفاوتی دارند اما پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۰میلیون تومان است. 

کاشانی نسب افزود: «واقعیت اینکه در برهه‌ای، قیمت خودرو به دلیل بورس‌بازی دلالان، با نرخی شدیدتر از رشد قیمت دلار افزایش یافت، اما با نزولی شدن دلار، کاهش قیمت خودرو آنگونه که باید، اتفاق نیفتاده و هنوز جای ریزش دارد.»

او تاکیدکرد: "اکنون با توجه به روند رو به رشد تولید خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور و بیشتر بودن عرضه از تقاضا، انتظار می‌رود که قیمت‌ها بیش از پیش کاهش یابد."

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید