دبیر کل ناتو با اشاره به تصمیم آمریکا برای کاهش نظامیان خود در افغانستان گفت: ناتو و متحدانش عجله‌ای برای خروج از افغانستان ندارند.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری میزان،  طبق گزارش وب سایت رسمی ناتو، ینس استولتنبرگ در مجمع امنیت بین المللی هالیفاکس ضمن اشاره به تصمیم دولت ترامپ برای کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان و عراق اظهار کرد: موضع آمریکا در این زمینه کاملا روشن است.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این راستا افزود: آن‌ها قصد دارند حضور خود در افغانستان را از حدود چهار هزار و ۵۰۰ به حدود دو هزار و ۵۰۰ نیرو سرباز کاهش دهند.

وی با بیان اینکه اگر متحدان ناتو سریع و با عجله از این منطقه خارج شوند، ممکن است تمام دستاوردهای خود را از دست بدهیم و این یک پروژه خطرناک است، اظهار کرد: در حال حاضر اینموضوع کاملا روشن است که ایالات متحده در صدد کاهش نیروهای خود در افغانستان است، اما آن‌ها قصد ترک ندارند.

ینس استولتنبرگ ادامه داد: آمریکا به پشتیبانی سایر متحدان ناتو ادامه خواهد داد.

وی افزود: باید این موضوع را بخاطر بسپاریم که در حال حاضر بیش از نیمی از نیروها در افغانستان غیرآمریکایی هستند، آن‌ها متفقین اروپایی و همچنین کشورهای شریک هستند.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اداممه داد: ما در افغانستان هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این کشور دیگر هرگز به پناهگاهی امن برای تروریست‌های بین المللی تبدیل نخواهد شد، بستری که تروریست‌ها می‌توانند برای برنامه ریزی، سازماندهی، بودجه و حملات تروریستی علیه کشورهای ما اقدام کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید