عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید اختلاف نظر بین تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مجلس شورای اسلامی بسیار زیاد است.

تصمیمات ستاد ملی کرونا به جز تعطیلی دو هفته‌ای شهرهای کشور معمولا مورد تایید مجلس نیست

به گزارش سلام نو همایون سامه‌ یح نجف‌آبادی در گفت‌ و گو با ایلنا، درباره حضور نمایندگان مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا که از سوی مجلس مطرح شده است، گفت: اختلاف نظر بین تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مجلس شورای اسلامی بسیار زیاد است. امروز تصمیم‌هایی که این ستاد می‌گیرد به جز مورد اخیر (تعطیلی دوهفته‌ای شهرهای کشور) معمولا مورد تایید مجلس نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای به اختلاف نظرات در بحث قرنطینه اشاره کرد و گفت: چند ماه پیش رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تعطیلی حداقل دو هفته‌ای در کشور شد که ستاد ملی مقابله با کرونا در آن زمان مقاومت کرد اما در نهایت مشاهده کردید که این کار انجام شد.

وی درباره درخواست مجلس برای حضور نمایندگانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا، عنوان کرد چند ماه پیش بود که در کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهادی مطرح شد تا تعدادی از نمایندگان مجلس در ستاد ملی مبارزه عضو شوند. علت طرح درخواست این بود که همفکری‌ها در زمینه‌های تصمیم‌گیری بیشتر شود.

نجف آبادی خاطر نشان کرد: هنگامی که نمایندگان در ستاد عضو می‌شدند نظرات بیشتری مطرح می‌شد و گفت‌وگو صورت می‌گرفت. آنان دلایل خودشان را درباره مسائل اعلام می‌کردند، پاسخ می‌شنیدند و در انتها به یک نظر واحد می‌رسیدند نه اینکه این اختلافات هر روز بیشتر شود.

وی ادامه داد: اگر تبادل نظر صورت می‌گرفت اختلاف نظرها کمتر می‌شد، نه این‌ که تصمیماتی که گرفته می‌شود تبدیل به جنگی شود که به نفع جامعه نیست. به نفع ملت ایران نیست که تا این حد اختلاف نظر بین سیاسیون کشور وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌ که اگر مجلس عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌شد مسئولیتش دوچندان می‌شد، اضافه کرد: بهتر بود با توجه به پیشنهاد مجلس به خاطر مردم حداقل رئیس کمیسیون بهداشت و رئیس مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور داشته باشند تا نظرات مجلس را به سمع و بصر دوستان برسانند اما متاسفانه این کار انجام نشد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا وزیر بهداشت و درمان با توجه به جایگاهی که در ستاد مقابله با کرونا دارند نمی‌توانستند خواهان حضور مجلس در این ستاد شود، اظهار داشت: وزیر بهداشت چند وقت پیش نامه نوشت و گلایه و درد و دل کرد و  گفت آن چیزی که در دل من است نمی توانم بروز دهم. من نمی‌دانم از کدام ناحیه اما ایشان هم تحت فشار قرار دارد. به هر حال در ستاد ملی مبارزه با کرونا نظرات ارگان‌ها و وزارتخانهها هم دخیل است و آنان نظرات خود را بیان می‌کنند تا به یک نظر واحد برسند که به نظر من در این بین نماینده مجلس نیز باید نظر خودش را بیان کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید