بعد از دو ماه از پایان پذیره نویسی صندوق پالایشی هنوز خبری از قابل معامله شدن پالایشی یکم نیست.

سرنوشت صندوق پالایشی یکم به کجا رسید؟

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، پالایشی یکم، دومین صندوق سرمایه‌ گذاری دولت ETF است که شامل باقی‌مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس می‌شود.

پذیره‌نویسی این صندوق ۳۰ شهریورماه به پایان رسید و انتظار می‌رفت پس از یک ماه یعنی از ۳۰ مهرماه قابل معامله باشد.

این درحالی است که ارزش صندوق پالایشی یکم تحت تاثیر روزهای نزولی بازار قرار گرفت و برخی خریداران این صندوق از کاهش ارزش سرمایه خود گلایه داشتند.

با اینکه شاخص کل و نمادهای پالایشی طی هفته ای که گذشت روندی صعودی داشتند اما هنوز ارزش این نمادها از زمان پذیره نویسی کم تر و بازده خرید حدودا منفی ۱۳ درصد است.

در این راستا، مریم شاه حسینی - مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی - در گفت و گو با ایسنا، درمورد قابل معامله شدن پالایشی یکم اظهار کرد: این صندوق درحال حاضر قابلیت معامله دارد و کار شرکت سپرده گذاری مرکزی تمام شده است. درواقع نماد باید از سوی بورس بازگشایی شود.

بورسی ها نیز در جواب پیگیری های ایسنا اعلام کردند صندوق پالایشی یکم باید پاسخگو باشد و صندوق نیز به ایسنا اعلام کرد که هنوز اطلاع دقیقی از زمان بازگشایی پالایشی یکم وجود ندارد!

البته پیش از این دلیل این تاخیر عدم اعمال افزایش سرمایه شتران و شپنا در پرتفوی صندوق اعلام شده بود و همچنین برخی بر این باورند که صندوق پالایشی یکم زمانی که به نمادهای پالایشی صعودی شدند و صندوق به ارزش زمان پذیره نویسی رسید، قابل معامله خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید