غلامرضا ظریفیان معتقد است برخی مخالفان اصلاحات به دلیل بغض نسبت به این جریان حاضرند منافع ملت را نادیده گرفته و از ترامپ حمایت کنند.

به خاطر بغض نسبت به اصلاح‌طلبان حامی ترامپ هستند

به گزارش سلام نو، غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص نتیجه انتخابات آمریکا و حملات برخی از گروه‌ها به وزیر امور خارجه و برجام، اظهار کرد: در ارتباط با برجام ایران وارد مذاکره شد و این کار با مجوز رهبری انجام شد که دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی بود. منطقی است که آن دستاورد مجدداً‌ باید در جایگاه خود قرار بگیرد.حتی اشخاصی که در تبلیغات بیرونی‌شان با این قضیه مخالفت می‌کنند در اظهارات داخلی‌شان معتقدند که برجام نادرست نبوده و ترامپ پیمان شکنی کرده و تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ما تحمیل کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر اجماع مسئولان نظام در خصوص برجام نبود، قطعا این اتفاق نمی‌افتاد. در اجرای برجام از سوی طرف خارجی بد عهدی‌هایی صورت گرفته است اما بی شک برجام یکی از مدبرانه‌ترین و منطقی‌ترین تصمیماتی بوده که ایران گرفته و سایه بسیاری از خطرها را دور کرده است.

وی اضافه کرد: نتیجه انتخابات هر کشوری برای جهان مهم است و متناسب با توانمندی و قدرت یک کشور، نتیجه انتخابات می‌تواند تأثیرگذارتر باشد.

ظریفیان با بیان اینکه ما نمی‌دانیم کسانی که وزیر امور خارجه را مورد تهاجم قرار دادند، چه منطقی دارند، گفت: نظام بین‌الملل،‌ نظام فرصت‌ها و تهدیدها است و کشورهایی می‌توانند به منافع ملی خود برسند که از فرصت‌ها استفاده کنند و تهدیدها را کاهش دهند. اجماعی که در بین عقلای جهانی وجود دارد این است که ترامپ نظم بسیاری از مسائل را بر هم زد و بسیاری از پایبندی‌ها را زیر پا گذاشت.

این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب افزود: من تعجب می‌کنم که هنوز عده‌ای حاضر هستند بغضی که نسبت به جریان اصلاحات دارند را علنی کنند و منافع ملت را نادیده بگیرند.

وی اظهار کرد: شکست ترامپ در آمریکا برای جمهوری اسلامی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود و من تعجب می‌کنم که عده‌ای دشمن اصلی‌شان را اصلاح طلب‌ها می‌دانند و به دلیل بغض نسبت به اصلاح طلبان حاضر هستند که ترامپ در رأس کار باشد تا اصلاح طلبان استفاده‌ای نکنند.

ظریفیان ادامه داد: اصلاح طلبان همیشه نگاه کلانشان این است که باید به تحولات نظام بین‌الملل واقع بینانه نگاه کرد و ضمن حفظ استقلال و حریم دفاع از مردم، باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و نباید اجازه داد که جریانات خطرناک، اجباری را علیه ایران ایجاد کنند تا مردم بیشترین آسیب را در این تحولات ببینند.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید