«سرگئی لاوروف» و «وانگ یی» در تماس تلفنی درباره مسائل مهم بین‌المللی از جمله برجام گفت و گو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و چین پیرامون برجام

به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف و وانگ یی درخصوص وضع جاری همکاری های راهبردی روسیه و چین که در شرایط پیچیده اقتصادی و اپیدمیولوژی همچنان توسعه می یابد، تبادل نظر کردند.

در این مکالمه تلفنی به برنامه زمانی تماس های در سطح عالی و نیز مسائل مربوط به همکاریهای عملی در چارچوب دوجانیه و نیز در قالب اجرای توافق های سران دو کشور در مورد برنامه توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ابتکار چینی یک کمربند یک مسیر توجه خاص شد.

وزیران خارجه روسیه و چین، از هماهنگی فشرده دو کشور در عرصه بین المللی، در وهله اول در سازمان ملل و شورای امنیت و شورای حقوق بشر و در سازمان همکاریهای شانگهای و در چارچوب گروه بریکس ابراز رضایت و خرسندی کردند.

دو طرف به هماهنگی مواضع خود در مورد دستور کار بین المللی ازجمله وضع بلاروس، کشورهای آسیای مرکزی و مساله حفظ برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران پرداختند.

چین و روسیه از طرف های برجام هستند که برخلاف کشورهای غربی با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت می کنند و خواهان اقدامات عملی برای حفظ این توافق بین المللی و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران هستند.


 
کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید