رییس دفتر رییس جمهور گفت در بودجه سال آینده تلاش شده به معیشت مردم و موضوع فقر مطلق توجه گردد.

به دلیل فشار تحریم نتوانستیم درباره فقر مطلق کاری که می‌خواستیم انجام دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره بودجه سال آینده اظهار کرد: همواره در این ایام سازمان برنامه و بودجه تقریباً با هماهنگی که با دستگاه‌های مختلف دولت انجام داده، کلیات پیشنهاد خودی را برای طرح به دولت می‌آورد.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: امروز خوشبختانه کلیات بودجه در دولت مطرح شد و موارد بسیار خوبی که به هرحال همواره جزو تاکیدات رهبر انقلاب بوده و جزو سیاست‌های اساسی دولت بوده لحاظ شده است.

واعظی یادآور شد: در این بودجه سعی شده به معیشت مردم و موضوع فقر مطلق توجه شود. سال آخر دولت است و حتی ما برخی از برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم به دلیل فشارهای تحریم و اقتصادی که بر روی مردم بود نتوانستیم درباره فقر مطلق کاری که می‌خواستیم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: این موضوع در ارتباط با سیاست توسعه‌ای ما بوده که امیدواریم مقداری بتوانیم با توجه به تجربیاتی که در تحریم کسب کردیم و تغییراتی که در شرایط جهانی وجود دارد گشایش بهتری برای کارهای توسعه‌ای به وجود بیاید.

واعظی خاطرنشان کرد: البته سیاست همواره همان سیاست گذشته یعنی بخش جاری بودجه، بدون اتکا به نفت است ولی در ارتباط با سیاست‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری و برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زیربنایی‌ هرچه بتوانیم نفت بیشتری بفروشیم.

وی گفت: قرار بر این شد براساس رهنمودهای که رییس‌جمهوری و اعضای دولت دادند سازمان برنامه و بودجه تا شنبه بعد روی این رهنمودها کار کند و از صبح یکشنبه و بعد از ظهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسه تشکیل دهیم.

واعظی افزود: البته همانطور که می‌دانید که هفته بعد تهران قرمز و تعطیل است و در جلسه دولت تعداد افراد نمی‌تواند بیشتر از ۱۵ نفر باشد و ما اینگونه پیش می‌رویم.

ادامه دارد...

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید