وزیر خارجه مکزیک از تصمیم آمریکا جهت انتقال پرونده جنایی علیه وزیر دفاع سابق این کشور آمریکای لاتین به خود مکزیک استقبال کرد.

استقبال مکزیک از تصمیم آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک در یک نشست خبری و پس از این تصمیم برای انتقال پرونده اتهامات کیفری شامل پولشویی و قاچاق مواد مخدر علیه سالوادور سینفوئگوس، وزیر دفاع سابق مکزیک گفت: این اقدام نشان می‌دهد که مقام‌های آمریکایی به حق حاکمیت و ارتش مکزیک احترام می‌گذارند.

این تصمیم غافلگیرانه درباره اینکه دادستان‌های آمریکایی این پرونده‌ها علیه این وزیر دفاع سابق را به دست مکزیک می‌سپارند، در بیانیه مشترک وزارت خارجه آمریکا و دفتر دادستان کل مکزیک آمده است.

دادستان‌های منطقه شرقی نیویورک در سند دادگاهی که روز سه شنبه منتشر شد، گفته‌اند:‌ ایالات متحده مصمم است که ملاحظات مهم و حساس سیاست خارجی، بر منافع دولت در ادامه دادرسی این متهم ارجح است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، این ژنرال سابق ۷۲ ساله به سوءاستفاده از قدرت برای حمایت و پشتیبانی از شاخه کارتل مواد مخدر "بلتران-لیوا" در مکزیک متهم است و موافقت کرده که اگر پرونده‌اش توسط مقام‌های آمریکایی لغو شود، به صورت داوطلبانه به کشورش بازگردد.

وزیر دفاع سابق مکزیک در دادگاه فدرالی در نیویورک به چهار مورد قاچاق مواد مخدر و پولشویی متهم شده بود. دادستان‌ها می‌گویند که وی در ازای حفاظت از اعضای کارتل مواد مخدر اچ-۲ رشوه دریافت کرده که شامل اطلاع رسانی و هشدار به اعضای این کارتل درباره تحقیقات آمریکا می‌شود.

سینفوئگوس نخستین وزیر دفاع سابق مکزیک است که علیه وی اعلام جرم شده و وی را دستگیر کرده‌اند؛ این وزیر دفاع در دوران انریکه پنانیتو، رئیس جمهوری مکزیک فعالیت داشت و بسیاری از معاون‌ها و اعضای حزب رئیس جمهوری سابق این کشور به فساد متهم شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید