بنابر اعلام رسانه های روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته مسکو ده‌ها فروند هواپیمای ترابری نظامی به ایروان اعزام کرده است.

ده‌ها فروند هواپیمای نظامی روسی به ارمنستان اعزام شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری «تاس» با انتشار این خبر به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: ۱۸ فروند هواپیمای ترابری نظامی دیگر  از نوع  «ایلیوشین۷۶» و دو فروند هواپیمای ترابری نظامی  نوع «آنتونوف-۱۲۴» که حامل تجهیزات نظامی و صلح بانی بود در فرودگاه ایروان پایتخت ارمنستان بر زمین نشستهاند.

بنابراین گزارش وزارت دفاع روسیه در این زمینه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: ۱۸ فروند دیگر هواپیمای ترابری نظامی  ایلیوشین و دو فروند هواپیمای  آنتونوف متعلق به   «نیروی هوافضای روسیه» که مجهز به تجهیزات تیپ پانزدهم صلح بانان است به برای مشارکت در عملیات صلح بانی در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» در فرودگاه ایروان بر زمین نشستند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در ادامه می افزاید: نیروهای روسیه تجهیزات و ادوات نظامی را از این هواپیماها تخلیه کردند.

ایتارتاس در ادامه گزارش داد: در ۲۴ ساعت گذشته هواپیماهای نیروی هوافضا روسیه تاکنون ۵۸ واحد تجهیزات شامل، نفربر زرهی، کامیون های باری، کامیون های تانکردار، بیل مکانیکی و دیگر تجهیزات فنی را به ارمنستان تحویل داده اند.

وزارت دفاع روسیه درحالی در بیانیه ای از اعزام ۱۸ فروند دیگر هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین به ایروان خبر می دهد که «کوناشنکوف»  سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز ۲۴ آبان گفته بود: انتقال صلح بانان روسی به قره باغ با هواپیماهای ترابری نظامی ادامه دارد و تاکنون ۹۵ پرواز برای انتقال صلحبانان به این منطقه انجام داده اند.

بعد از ۴۰ روز منازعه و درگیری مستقیم میان جمهوری اذربایجان و ارمنستان، با ابتکار روسیه، طرفین به توافق آتش بس دست یافتند.

به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین»   رسید.

وظیفه نظارت بر رعایت آتش‌بس بین دو طرف را نیروهای صلحبان ارتش روسیه به عهده دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید